Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از رایزنی رئیس ائتلاف دولت قانون با هیئت مذاکره کننده حزب دموکرات کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با افزایش دیدارهای نمایندگان گروه‌های سیاسی عراق، هیئت مذاکره‌کننده حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد با «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی المالکی، در دیدار وی با هیئتی از حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «هوشیار زیباری» تحولات سیاسی و امنیتی و متغیرهای ناشی از انتخابات و تردیدهای موجود درباره نتایج آن بررسی شد.

وی در این دیدار بر ضرورت اتحاد نیروهای سیاسی در شرایط کنونی تأکید کرد و بحران تردید درباره نتایج انتخابات را همچنان پابرجا دانست و گفت که نیروهای معترض به نتایج انتخابات منتظر پاسخ کمیساریا به شکایت‌هایشان درباره نتایج هستند.

او گفت که اعضای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه درباره ضرورت ایجاد راه‌حلی که حق منصفانه گروه‌های معترض به نتایج را به موجب قانون تأمین کند اتفاق نظر دارند.

زیباری نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که این بحران به پایان برسد و افزود که موضع حزب دموکرات تقویت نیروهای سیاسی و نشست پشت میز مذاکره برای تسریع در تشکیل دولت جدید است.

صبح امروز هیئت مذاکره کننده حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «هوشیار زیباری» با حضور در دفتر هیئت سیاسی جریان صدر در بغداد با سران این جریان دیدار کرد.

دفتر سیاسی جریان صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار نتایج انتخابات بررسی و تأکید شد که رأی گیری الکترونیک که برای اولین بار در عراق انجام می شود تجربه موفقی بوده است.

در این دیدار همچنین بر اهمیت مرحله آینده به عنوان مرحله سازندگی و خدمات و بر ضرورت استقلال دولت از هر گونه دخالت خارجی تأکید شد.

زیباری نیز در این دیدار ضمن تحسین «مواضع مقتدی صدر درباره خدمت رسانی به عراق» تأکید کرد

اعلام رسمی اخراج «لاهور شیخ جنگی» از سوی اتحادیه میهنی کردستان عراق

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز جمعه به طور رسمی اخراج «لاهور شیخ جنگی» را به همراه سه نفر دیگر از سران این حزب اعلام کرد.

دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان رسما اخراج «لاهور شیخ جنگی» و 3 تن از دیگر سران این حزب را اعلام کرد.

در بیانیه رسمی حزب اتحادیه میهنی که امروز جمعه 5 نوامبر منتشر شده آمده است که دفتر سیاسی حزب در جلسه خود با تصمیمات پیشنهادی «بافل طالبانی»، رئیس حزب اتحادیه میهنی، به اتفاق آرا موافقت کرد.

این بیانیه افزوده که بر اساس آیین‌نامه داخلی مصوب مجمع عمومی حزب اتحادیه میهنی، با پایان زمان اعتراض، این تصمیم رسمی و نهایی شده است.

«لاهور شیخ جنگی»، «آلا تحسین حبیب»، «زینو محمد»، «شادمان ملا حسن» 4 عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی هستند که اخراج شده‌اند، ضمن اینکه عضویت «آراس شیخ جنگی» هم به تعلیق درآمده است.

این در حالی است که شب گذشته، لاهور شیخ جنکی با انتشار بیانیه‌ای بر مخالفت خود با همه تصمیمات مربوط به اخراج افراد از حزب از جمله آنچه به خود مربوط می‌شود تأکید کرد و آن را خلاف آیین‌نامه داخلی حزب دانست.

او گفت که «در راستای حفظ کرامت حزب» دوباره اختیارات اجرایی خود را فعال می‌کند و همچنان در مقام رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی فعالیت خواهد کرد.

یادآور می‌شود که اختلافات در اتحادیه میهنی کردستان در 8 ژوئیه گذشته بالا گرفت که در آن «نچیروان بارزانی» در مقام رئیس اقلیم کردستان در حکمی با هماهنگی «بافل طالبانی»، رئیس مؤسسه امنیتی «زانیاری» یعنی «محمد طالبانی» را که خواهرزاده «لاهور شیخ جنگی» است و از عناصر وی در سلیمانیه دانسته می‌شود برکنار کرد.

شیخ جنگی این حکم را اقدامی علیه خود شمرد و درصدد اقداماتی در سلیمانیه برآمد اما با دخالت برخی مقامات و در رأس آنها «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و از سران اتحادیه میهنی کردستان، آرامش در منطقه برقرار شد.

پس از آن شیخ جنگی به نفع «بافل طالبانی» از ریاست مشترک حزب اتحادیه میهنی کناره گرفت اما تأکید کرد که این کار را «موقتا و تا مشخص شدن همه مسائل» انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق حزب دموکرات کردستان عراق اتحادیه میهنی کردستان هیئت مذاکره کننده حزب حزب اتحادیه میهنی لاهور شیخ جنگی دفتر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود

باواریایی‌ها فعلاً با اسطوره فوتبال فرانسه قصد مذاکره و برقراری ارتباط مستقیم ندارند، اما دلیل چیست؟

طرفداری | بایرن مونیخ به دو دلیل با زین الدین زیدان وارد مذاکره نمی‌شود.

به گزارش بیلد، ساعاتی پیش خبر رسید که رالف رانگنیک از هدایت بایرن مونیخ منصرف شده و قرار نیست جانشین توماس توخل روی نیمکت این تیم شود. رانگنیک به سبب آنچه که فشار کاری بالا عنوان شده، پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرده است. پس از اعلام جدایی توماس توخل، رانگنیک سومین چهره‌ای است که از هدایت بایرن صرف نظر می‌کند. نفر اول این لیست، ژابی آلونسو بود که تصمیم گرفت یک سال دیگر هم در بایر لورکوزن بماند و نفر دوم نیز کسی نبود جز سرمربی سابق مونیخی‌ها: یولیان ناگلزمان، کسی که تصمیم گرفت قراردادش با تیم ملی آلمان را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید کند.

در راستای منتفی شدن حضور سه سرمربی مورد علاقه بایرن مونیخ، نشریه بیلد نگاهی به وضعیت دیگر گزینه‌هایی انداخته که در ماه‌های اخیر به اف‌سی بایرن مرتبط شده‌ و زمزمه‌هایی مبنی بر نشستن آن‌ها روی نیمکت باواریایی‌ها به گوش رسیده‌است. یکی از نام‌هایی که حوالی آلیانتس آرنا ردوبدل شده، زین الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه و سرمربی سابق رئال مادرید است، اما در حال حاضر بایرن به دو دلیل سراغ این مرد محبوب دنیای فوتبال نمی‌رود.

چرا بایرن مونیخ با زیدان مذاکره نمی‌کند؟

هنوز هیچ تماسی بین بایرن مونیخ و زین الدین زیدان ردوبدل نشده‌است، چرا که بایرن به توانایی‌های سرمربی فرانسوی در برقراری ارتباط با بازیکنان شک دارد. زیدان زبان آلمانی بلد نیست و به انگلیسی هم تسلط کافی ندارد. از طرفی، زیدان به عنوان سرمربی صاحب سبک و ایده‌پرداز و رهبری که از نظر تاکتیکی باعث پیشرفت و تحول تیم شود، شناخته نمی‌شود. این دو دلیل باعث شده فعلاً بایرن مونیخ قصدی برای مذاکره با سرمربی سابق رئال مادرید نداشته باشد.

 

همچنین بخوانید:

ادعای داغ در آلمان؛ ژوزه مورینیو آماده پذیرش پیشنهاد بایرن مونیخ!

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است