Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور عصر جمعه در جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با مسئولان چهارمحال و بختیاری در صورت معرفی طرح‌های آبخیزداری به عنوان راه مقابله با خشکسالی در سال آینده بودجه طرح‌ها افزایش خواهد یافت.

وی به عملکرد خوب استان در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و ادامه داد: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بودجه آبخیزداری استان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۸ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی شده است، تصریح کرد: سند احیای زاگرس تهیه و در کمیته ملی زاگرس مطرح شده است.

منصور با بیان اینکه با اجرای طرح احیای زاگرس مشکل خشکسالی این مناطق حل می‌شود، عنوان کرد: کمیته گیاه پزشکی کشور در حوزه گون و خشکسالی فعالیت جدیدی انجام خواهد داد.

وی بیکاری را شاه بیت مشکلات چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: دو حوزه آب و خاک زیربنای تمامی مشکلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۶ تن در هکتار اراضی کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد، افزود: ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی است که ۲۷ میلیون هکتار از آن بحرانی و ۴۵۰ شهر و ۲۶۰ روستا در معرض خطر هستند.

کد خبر 5344513

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود منصور مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی بحران آب خشکسالی جنگل زاگرس وزارت جهاد کشاورزی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا بارش باران چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰