Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:24:21 GMT

برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۸۷۰۷

برگزاری مرحله دوم مسابقات کورس پاییزه در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسابقات مرحله دوم کورس پاییزه جنوب کشور با حضور چابک‌سواران و در رشته های مختلف برگزار و نفرات برتر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شدند.

فرشاد نگین ناجی، رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با حضور سوارکارانی از جنوب کشور در یاسوج برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تعطیلی طولانی مدت فعالیت های ورزشی، با صدور مجوز ستاد کرونا و به منظور آماده سازی هر چه بیشتر و رونق دوباره ورزش سوارکاری، مسابقات کورس جنوب کشور طی دو مرحله در شهر یاسوج برگزار و قهرمانان رده های مختلف مشخص شدند .

نگین تاجی با اشاره به این نکته که هم اکنون همه فعالیت های صنعت پرورش اسب به دو شهرستان گچساران و یاسوج محدود می شود، اظهارکرد: هیئت سوارکاری استان تلاش دارد این ورزش را در سراسر استان رونق دهد و در این زمینه همه تلاش ها صورت می گیرد. 

رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ورزش سوارکاری،  بسیار هزینه بر است و به دلیل ضعف اعتبارات دولتی و محرومیت منطقه، نگهداری اسب به صورت حرفه ای بسیار سخت و در صورت حمایت جدی با استقبال مواجه می شود .

نگین تاجی تصریح کرد: ورزش اسب سواری نیازمند حمایت ویژه است و با توجه به پتانسیل های خوبی که استان دارد اگر مورد حمایت قرار گیرد، بی شک حرف های زیای برای مسابقات کشوری داریم.

زینب نجفی، نایب رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ورزش سوارکاری بسیار مهیج و پرطرفدار است، چنانچه شرایط و زیر ساخت ها مهیا باشد موفقیت های زیادی در این رشته ورزشی خواهیم داشت.

وی افزود: سوارکاری در میان بانوان هم طرفداران زیادی دارد. هم اکنون تعداد زیادی بانوی سوارکار در این رشته فعالیت می کنند هر چند مشکلات خاص خود را هم دارند.

نجفی اظهارکرد: مشکلات این رشته ورزشی از جمله نداشتن زمین و پیست مناسب،  نداشتن مانژ استاندارد و... شناسایی و دسته بندی شده است که امیدواریم با همکاری اداره ورزش و جوانان، بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

نایب رئیس هیئت سوارکاری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بین سوارکاران، بانوان مستعدی داریم که در رشته های مختلف این رشته، همیشه خوش درخشیده اند و بسیار علاقمند به این ورزش هستند و وظیفه خود میدانیم که حامی این عزیزان باشیم.

همچنین ستار اکبری، مسئول فنی برگزاری مسابقات کورس پائیزه جنوب کشور در ادامه گفت: تعداد ۱۸ شرکت کننده بانو و آقا در سه رده اسب های بومی، عرب و مختلط به رقابت پرداختند که نفرات برتر مشخص و مورد تقدیر قرار گرفتند .

وی افزود: برگزاری مسابقات از لحاظ فنی در وضعیت مطلوبی قرار داشت و بسیاری از اسب ها و سوارکاران شرکت کننده، جزء بهترین های این ورزش در جنوب کشور هستند.

اکبری با اشاره به برگزاری مرحله اول مسابقات در ۲۳ مهرماه بیان کرد: مسابقات مرحله دوم هم در تاریخ ۱۳ آبان ماه برگزار شد که نتایج آن به شرح زیر است: 

برندگان بومی امتیاز دار :

۱_ علیرضا ظهرابی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی 

۲_احسان داوودی با اسب غزال ممسنی به مالکیت لهراسب حسنی و مربی گری پژمان کشاورز 

۳_محسن نوری با اسب تندیس و مالکیت حمید مهرپور و مربی گری محسن نوری

برندگان رده اسب عرب :

۱_امیرحسین اسدی با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری علی طالبی 

۲_حمید خورشیدیان با اسب بی قرار ممسنی و مالکیت و مربی گری مرتضی بذرافشان 

۳_محمد بهروزی با اسب بی بی تو به مالکیت محمد چوبینه و مربی گری محمد بهروزی

برندگان رده مختلط:

۱_زهرا فاطمی با اسب شمیم بویراحمد به مالکیت بهمن صادقی و مربی گری علی طالبی 

۲_سارا گشتاسب با اسب باورسالار به مالکیت و مربی گری علی طالبی 

۳_گلبهار قرقانی با اسب تندیس به مالکیت حمید مهرپور و مربیگری محسن نوری

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی سواركاري كهگيلويه و بويراحمد جنوب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند

 

در آیین استقبال از ۲ مربی توانمند کردستانی مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کل آموزش و پرورش، مسئولین فرمانداری سنندج، اعضای هیات والیبال استان و شهرستان و جمعی از ورزشکاران و علاقمندان به رشته والیبال شهر سنندج حضور پیدا کردند.

 تیم ملی والیبال دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران که فردین کلوندی و حامد مرادی ۲ مربی شایسته کردستانی به همراه آرش صادقیانی هدایت آن را برعهده داشتند، توانست با کسب هفت بُرد متوالی در مسابقات دانش آموزان جهان در کشور صربستان عنوان قهرمانی را کسب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ 14 اردیبهشت برگزار می شود
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید