Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@06:09:45 GMT

کرونا چند سال از عمر ما را کم کرده است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۸۸۸۳

صراط:

 بر اساس مطالعه‌ای که در مجله علمی BMJ منتشر شده، همه گیری ویروس کرونا باعث شده است که در سال ۲۰۲۰ مردم در بیش از ۳۰ کشور در مجموع حدود ۲۸ میلیون سال کمتر عمر کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این تحقیقات با شرکت دانشمندانی از بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، روسیه و آلمان انجام شد.

به گفته کارشناسان، چنین آماری در رابطه با کاهش امید به زندگی و افزایش نرخ مرگ و میر مورد انتظار، از جمله در کشور‌های با درآمد ​​بالاتر متوسط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق مطالعه انجام شده، بیشترین کاهش امید به زندگی در سال گذشته در روسیه، ایالات متحده و بلغارستان مشاهده شد و در این کشورها، مردم حدود دو سال کمتر عمر کردند.

در عین حال، نیوزلند، کره جنوبی، نروژ، دانمارک و تایوان در دوره کرونا از شاخص‌ها متعارف خود در زمینه امید به زندگی و نرخ مرگ و میر فراتر نرفتند.

تعدادی از کشور‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در این مطالعه شرکت نکردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عمر انسان شیوع کرونا مجله علمی BMJ صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه

در این مسابقه سالانه که در ۱۰ بخش رنگی، تک رنگ، منظره، سفری، چیدمان، دنیای حیوانات، زندگی روزمره، هنر بیجان، ریزنگار، قدرت و در سه رده سنی برگزار می‌شود، زهرا عطاریانی در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال و در دو بخش منظره و زندگی روزمره در این نمایشگاه پذیرفته شده است.

امسال عکس‌های پذیرفته شده این نمایشگاه از میان ۱۶ هزار و ۱۷۱ عکس دریافتی از ۵ هزار و ۶۷۱ عکاس از ۴۳ کشور جهان انتخاب شده که ابتدا در شهر مسکو و سپس در چند شهر بزرگ از جمله سن پترزبورگ به نمایش عمومی درخواهد آمد. این نهمین موفقیت بین المللی این هنرآموز نوجوان ایرانی است.

علاقه‌مندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس‌های منتخب از تاریخ ۲۶ تیرماه جاری به پایگاه اطلاع رسانی مسابقه به نشانی www.noframes.photos.ru مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه