Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه موسوم به شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی «قسد»(نیروهای سوریه دموکراتیک) با اعتراف به اقتدار دولت و رهبری سوریه اذعان کرد که شبه نظامیان قسد پس از توافق نهایی به ارتش سوریه خواهند پیوست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ«ریاض درار» رئیس گروه موسوم به شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی «قسد» در گفتگو با خبرنگار تسنیم در دمشق از آمادگی این گروه شبه نظامی برای گفتگو با دولت سوریه بدون قید و بندی خبر داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه به یادآوری اظهارات «آلدار خلیل» رئیس حزب موسوم به اتحادیه دموکراتیک پرداخت که گفته بود بشار اسد رهبر سوریه است و باید مستقیما با وی وارد مذاکره شد.

آلدار خلیل تصریح کرده بود که رئیس جمهور اسد، رهبر سوریه و در سطح بین المللی نماینده سوریه به شمار می‌رود و برای دستیابی به راه حل باید به توافق با دمشق دست یافت.

ریاض درار همچنین به سخنان اخیر عبدالله دوم پادشاه اردن اشاره کرد که به شکست دشمنان سوریه در سرنگونی بشار اسد اعتراف کرده بود.

وی افزود ما باید با واقع‌گرایی رفتار کنیم، ما کاملا آماده گفتگو با دمشق در صورتی که تمایل داشته باشد، هستیم تا به چارچوب و فرمول راهکار سیاسی برای تمام مسائل سوریه دست یابیم.

دراز خاطر نشان کرد شاهد میانجی‌گری روسیه میان دمشق و قسد در شمال شرقی سوریه هستیم و معتقدیم این میانجی‌گری کافی نیست، پیشروی روسیه در داخل مناطقی که قسد بر آن سیطره دارد، نشان می‌دهد که روس‌ها ممکن است این بار در حمایت از گفتگو جدی باشند.

درار درباره ابتکار اخیر عمر اوسی رئیس ابتکار ملی کردهای سوریه برای نزدیک شدن دمشق و قسد به یکدیگر ابراز عقیده کرد که این ابتکار موارد مثبتی به همراه دارد و هر کس بر ضرورت مذاکره میان دولت سوریه و قسد تاکید می‌کند، کاملا سخنانش برحق است و باید این مسیر را برای رسیدن به صلح نه آشتی رهبری کند، زیرا صلح مبتنی بر پایه‌های مستحکم است و باید برای دستیابی به راه حل سیاسی تلاش کند.

شیخ درار احتمال تجاوز نظامی جدید ترکیه به مناطقی در شمال شرق سوریه را بعید دانست و گفت تا کنون ترکیه هیچ چراغ سبزی برای چنین تجاوزی(از آمریکا) دریافت نکرده است، و با وجود سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و لشکرکشی نظامی ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه این مسئله بعید  است.

وی افزود یکی از فرماندهان آنچه ارتش ملی خوانده می‌شود و مورد حمایت ارتش اشغالگر ترکیه در شمال سوریه قرار دارد، گفته است در حال حاضر فضای مناسبی برای آغاز این حمله وجود ندارد .

شیخ درار گفت با وجود تمام اظهارات و  تهدیدها، وضعیت هنوز به سطح به راه افتادن تجاوز جدید از سوی ترکیه نرسیده است.

وی افزود مردم سوریه در شمال شرقی سوریه برای هر حالت اضطراری و ناگهانی آماده هستند و برای مقابله با هر حمله‌ای(از سوی ارتش ترکیه) خود را به آب و آتش خواهند زد.

شیخ درار به ارتش ترکیه هشدار داد که در صورت آغاز تجاوز نظامی جدید، نبرد را به مناطقی که آنکارا قبلا در داخل سوریه اشغال کرده بود، منتقل خواهند کرد.

وی افزود هنگامی که تجاوزی صورت گیرد، همه سوری‌ها مسئول دفاع از وطنشان هستند.

شیخ دراز از احتمال درخواست کمک از ارتش سوریه برای دفع هرگونه تجاوز نظامی جدیداز سوی ترکیه خبر داد و گفت قبلا هم چنین چیزی رخ داد، زمانی که قسد در جریان نبرد با ارتش اشغالگر ترکیه در عفرین از ارتش سوریه کمک خواست.

وی تاکید کرد که قطعا نیروهای قسد پس از توافق نهایی، بخشی از ارتش سوریه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه