Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس حوزه بلاکچین، نسل سوم این فناوری را انقلابی در هویت دیجیتالی دارایی‌ها عنوان کرد.

مرتضی مختاری در گفت‌وگوی تلویزیونی، با بیان این‌که در نسل سوم بلاکچین‌ها، واژه مقیاس پذیری یا TPS و تراکنش بر ثانیه مهم است، اظهار کرد: در نسل اول این فناوری، بین چهار الی هفت تراکنش در ثانیه و در نسل دوم، این تراکنش‌ها به دو برابر رسیده اما در نسل سوم بلاکچین‌ها، این عدد به ۱۰۰ تراکنش و بیشتر در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: چهار موضوع مقیاس پذیری، امنیت و حریم خصوصی، غیرمتمرکز بودن و پایداری بلاکچین‌ها از ویژگی‌های اساسی و مهم نسل سوم بلاکچین است.

وی خاطرنشان کرد: در نسل اول، ما مشکل امنیتی و حریم خصوصی در بحث تراکنش‌ها داشتیم اما با آمدن به سمت قراردادهای هوشمند و غیرمتمرکز، این مشکلات تا حد زیادی کاهش یافت و در نهایت در نسل سوم بلاکچین، امنیت داده‌ها را به صورت کامل داریم.

مختاری در خصوص واژه مقیاس پذیری، تشریح کرد: نرخ انجام تعداد تراکنش در ثانیه با تخصیص منابع کم در کمترین زمان، بیشترین حجم و پایینترین کارمزد را مقیاس پذیری می‌گوییم و هر چه به نسل‌های بالاتر و آینده می‌رویم، این موضوعات بهبود یافته و حتی اکنون در بهترین شرایط تکنولوژی بلاکچین از بعد مقیاس پذیری هستیم.

وی با بیان این‌که یکی از کاربردهای بلاکچین‌ها، رمزارزها هستند، گفت: بلاکچین، سیستمی برای ثبت و بازیابی احراز هویت، مالکیت معمولی و تمامی اطلاعات است.

وی در خصوص توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFT در این فناوری نیز افزود: آثار منحصر به فرد هنری چون فرش، نقاشی، معماری و ... را می‌توانیم به صورت توکن‌های منحصر به فرد یا NFT ثبت کنیم. بر این اساس کالاها در جامعه دارای اصالت بوده و می‌توان آن‌ها به صورت خریدار و فروشنده در شبکه بلاکچین و به صورت یک آرشیو و رعایت حق کپی رایت ثبت کرد.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان این‌که دارایی‌ها می‌توانند بر اساس این فناوری در بلوک‌هایی ثبت شده و امکان تقلب از آن وجود نخواهد داشت، گفت: مالک اثر می‌تواند از یک اثر خاص به تعداد زیادی توکن تولید کند و به عرضه برساند.

وی افزود: در بلاکچین، هر اثر هنری به یک NFT تبدیل شده و به عنوان یک دارایی دیجیتالی در بازار معامله شوند. NFT مارکت‌ها یا بازارهای NFT در دنیا وجود دارند که صاحبان آثار از طریق احراز هویت مختلف مثل شماره موبایل، صفحات اجتماعی و ... می‌توانند یک صفحه در این بازار داشته باشند و NFT خود را به فروش برسانند.

وی با اشاره به ارزش‌ بالای این بازارها، ادامه داد: دانش کشور ما در این حوزه بالا بوده و می‌توان انواع دسته بندی‌های NFT ها مثل انواع فیلم‌ها، نقاشی‌ها و ... را در کشور داشته باشیم. به خصوص در حوزه NFT صنایع دستی می‌توان انقلابی ایجاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی فناوری بلاک چین مقیاس پذیری بلاکچین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت

امتداد - سقف تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی و مجموع تراکنش‌های خرید شخصی در کل شبکه بانکی و پست بانک ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به شخص حقیقی (نقدی و اعتباری) از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و همچنین مجموع تراکنش های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این خدمت در پست بانک ایران نیز همزمان با شبکه بانکی کشور انجام شده است و در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت