Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نبوّتی، سرپرست فرمانداری ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر مسلحانه در زمینه حفاظت از منابع انسانی، تاسیسات و تجهیزات، اماکن و ساختمان ها، راه‌های شریانی و اسناد و مدارک است، به طوری که در حوادث، مواقع بحرانی و یا حمله دشمن، موجب افزایش تاب آوری و کمترین آسیب می‌شود، بنابراین در همه زمینه‌ها اعم از مطالعه و طراحی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها تا تربیت نیروی انسانی با تخصص‌های ویژه و مورد نیاز کشور باید اصول پدافند غیر عامل، جهت حفظ سرمایه‌های انسانی و مالی کشور رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در بحران کرونا بروز کمبود متخصص عفونی و ریوی در بسیاری از مناطق کشور، نشان داد که در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای چنین بحران‌هایی به اصول پدافندغیر عامل توجه لازم نشده است، افزود: در سیل سال ۹۸ که بنا به گفته وزیر وقت کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد، اگر ۱۰ درصد این مبلغ صرف مسائل پیشگیری می‌شد، قطعا حجم خسارت‌های این سیل به این اندازه نبود.

نبوّتی با توجه به اهمیت راه ارتباطی بین خوزستان و مرکز کشور از لحاظ اصول پدافند غیرعامل از سردار رحیمی، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور خواست که جهت تحقق پروژه‌های آزاد راه و خط آهن اهواز - ایذه - اصفهان در مرکز حمایت و پشتیانی کند چرا که در سیل سال ۹۸ با قطع راه آهن و بزرگ راه اهواز - اندیمشک که موجب قطع ارتباط شمال و جنوب کشور شد، اهمیت راه ارتباط اهواز - ایذه - اصفهان کاملا روشن و اثبات شد، بنابراین این محور به عنوان محور پدافندی از اهمیت غیر قابل انکاری برای کشور برخورددار است و امیدواریم مسئولان امر با جدیت و حساسیت لازم برای ارتقاء راه‌های ارتباطی این محور همت کنند.

سردار رحیمی ضمن تایید ضرورت‌های طرح شده اعلام کرد؛ با لحاظ کردن ضرورت اجرای این پروژه‌ها در طرح جامع پدافند غیر عامل کشور همه تلاش خود را برای اجرایی کردن آن‌ها بعمل خواهند آورد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیر عامل خسارت حوادث پدافند غیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟