Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید امروز (جمعه) اعلام کرد آمریکا و چین برنامه‌ای برای بازگشایی کنسولگری‌های یکدیگر ندارند.

درپی دیدار احتمالی شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در آینده‌ای نزدیک و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، گزارش‌هایی مبنی بر بازگشایی کنسولگری‌های دو کشور منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دین لیبرمن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده این گفت‌وگو تنها برای مدیریت مسئولانه فضای رقابتی بین دو کشور است و رهبران به دنبال دستاورد خاصی نیستند.

کمی پیش‌تر، گزارشی در پولیتیکو منتشر شد که احتمال می‌داد کنسولگری‌های دو کشور چین و آمریکا مجددا باز شده و یکی از بزرگترین گام‌ها برای ترمیم روابط بین دو کشور برداشته شود.

امروز آمریکا صراحتاً چنین امکانی را رد کرده و اعلام کرد چنین مسئله‌ای در حال بررسی و بحث نیست. لیبرمن در ادامه گفت پیش از جلسه گفت‌وگو، درمورد مسائلی که مورد بحث قرار می‌گیرند صحبت شده و بازگشایی کنسولگری‌ها جز این موارد نیستند.

در همین خصوص، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسش‌های مربوط به گزارش پولیتیکو گفت: «بسیاری از حوادث که به تحریک دولت پیشین آمریکا ایجاد شده بود، روابط چین و آمریکا را به شدت تضعیف کرد.»

وی همچنین افزود امیدواریم آمریکا اشتباهات خود را جبران کند.

دیدار رؤسای‌جمهور دو کشور در حالی انجام خواهد گرفت که تنش‌ها بین چین و آمریکا همچنان بالاست. پنتاگون روز چهارشنبه ادعا کرد که چین در حال گسترش توانایی‌های هسته‌ای خود با سرعتی بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیشتر تصور می‌رفت.

پس از آن، گروهی متشکل از چهار قانون‌گذار دموکرات در نامه‌ای به بایدن خواستار آن شدند که کاهش خطرات هسته‌ای چین را در اولویت موضوعات دیدار با شی جین پینگ قرار دهد. دیداری که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.

ژوئیه سال گذشته آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در تگزاس را ببندد و علت آن را «حفاظت از حق مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی آمریکا» عنوان کرد. چین این اقدام را توهین‌آمیز خواند و در مقابل از آمریکا خواست کنسولگری خود در چنگدو را تعطیل کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید جو بایدن شی جین پینگ کنسولگری آمریکا بازگشایی کنسولگری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت