Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در پیامی به مناسبت روز آگاهی از سونامی افزود: ما باید گرمایش را در سطح ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین قبل از صنعتی شدن جهان محدود کنیم و در مقیاس بزرگ برای انعطاف پذیری جوامع ساحلی سرمایه گذاری کنیم.
دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد:  تقویت حمایت از کشورهای در حال توسعه و بهبود تشخیص و هشدار اولیه برای مقابله با سونامی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز درباره نقش بانک جهانی درباره تغییرات اقلیمی گفت: بانک جهانی شریک حیاتی برای کار ما در بخش توسعه است و ما نقش مهم آن را در اقدامات اقلیمی از جمله سرمایه گذاری در سازگاری تایید می کنیم.
این مقام سازمان ملل اظهار داشت: همه ما متعهد به انجام تلاش های فوری برای افزایش تأمین مالی و اجرای تمهیدات کاهش و سازگاری با تأثیرات فزاینده تغییرات آب و هوا هستیم.
همزمان با اینکه جامعه جهانی نگران روند مقابله با تغییرات اب و هوایی است، ابتکار عملی از سوی سازمان ملل برای بهبود روند پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در کشورهای آسیب‌پذیر با هدف جلوگیری از تبعات فاجعه‌بار فجایع طبیعی ارائه شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه جهان همچنان شاهد این بوده که تغییرات آب و هوایی منجر به بروز وضعیت آب و هوای بد، خشکسالی، سیل و آتش سوزی های گسترده طی ماههای گذشته شده، سازمان ملل پیشنهاد ارائه بودجه‌هایی برای بهبود پیش‌بینی آب و هوا  در کشورهای آسیب پذیر در برابر فجایع طبیعی را داده است.
هدف این ابتکار عمل که در اجلاس آب و هوایی گلاسکو مطرح شد، بهبود نظارت بر وضعیت هواشناسی در کشورها و جمع آوری اطلاعات سازنده در راستای آمادگی مواجهه با فجایع طبیعی است.
سازمان هواشناسی جهانی که مرتبط با سازمان ملل بوده، قصد دارد روند نظارت بر وضعیت آب وهوایی در ۷۲ کشور کوچک و کمتر توسعه یافته را تقویت کند.
پتریتالاس دبیرکل این نهاد تصریح کرد: ما باید در خدمات مربوط به هواشناسی و تغییرات اقلیمی سرمایه گذاری کنیم. بدون نظارت دقیق نمی توانیم خدمات خوبی ارائه کنیم.
کارشناسان معتقدند که برای نمونه پیش‌بینی‌های درست و دقیق در مورد بارش باران های سنگین، می تواند به کشاورزان در مدیریت زمین هایشان و همچنین جذب منابع آبی توسط دولتها کمک کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس بین‌المللی آب‌وهوایی که در شهر گلاسکو جریان دارد اظهار داشت که دست‌یابی به توافق بین تمام کشورها برای کاهش دمای زمین تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد خیلی دشوار است.
سران و مقامات کشورهای جهان در کنار کارشناسان و فعالان زیست محیطی از دوشنبه گذشته در شهر گلاسکو گردهم آمده‌اند تا در چارچوب بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشورها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.
 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی آنتونیو گوترش سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی آنتونیو گوترش تغییرات اقلیمی سازمان ملل آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه