Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@11:55:16 GMT

فوت مشکوک دیپلمات روس در برلین

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۱۴۴

فوت مشکوک دیپلمات روس در برلین

آفتاب‌‌نیوز :

گزارش‌ها حاکی از فوت یکی از کارکنان سفارت روسیه در برلین است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان صحت این موضوع را تائید کرده است.

پیشتر، مجله «اشپیگل» نوشته بود که پلیس برلین در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر)، جسد یک دیپلمات روس را نزدیک سفارت این کشور پیدا کرده است.

به ادعای این رسانه آلمانی، این مرد که دبیر دوم سفارت روسیه بوده از پنجره یک مرکز دیپلماتیک، سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش روسیه

به گزارش تاس، پس از اعلام خبر فوت دیپلمات روسی در آلمان، سفارت روسیه در برلین برخی گمانه‌زنی رسانه‌های غربی درباره علت فوت دیپلمات ۳۵ ساله روسیه‌ای را رد کرد.

سفارت روسیه در برلین با نامناسب توصیف کردن برخی احتمالات درباره دیپلمات فوت شده این کشور، گفت: یک رویداد غم‌انگیز برای یک دیپلمات روسیه‌ای روز ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. همه رویه‌های رسمی برای حمل جسد این دیپلمات به کشور مطابق با قوانین آلمان انجام شد، هرچند ما گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در برخی رسانه‌های غربی درباره این رویداد غم‌انگیز را کاملاً نامناسب می‌دانیم

روسیه و آلمان اگرچه درباره مسائل سیاسی ازجمله موضوع «آلکسی ناوالنی» منتقد روس، اختلاف نظر دارند اما همچنان از پیوندهای اقتصادی محکمی برخوردارند که یک مثال خوب برای آن، تکمیل خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم ۲ بدون اهمیت دادن به تهدیدهای واشنگتن است.

با این حال، وزارت دفاع آلمان چندی پیش خواستار قدرت‌نمایی هسته‌ای ناتو در مقابله با روسیه در منطقه بالتیک و دریای سیاه شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه آلمان دیپلمات سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا