Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سرپرست سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه دوازدهم آبان در سفری از پیش اعلام نشده به خراسان جنوبی آمد و پس از دیدار با استاندار در پنجمین نشست شورای اداری استان در سال جاری حضور یافت.

میرهاشم موسوی در این نشست گفت: بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به‌طور مستقیم و ۱۰۰ درصد به صورت غیرمستقیم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند لذا همه کارهای ما به نحوی می‌تواند آثار خود را در بخش‌های مختلف بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از سفر به خراسان جنوبی را بررسی میدانی مشکلات بیمه‌ای، درمان و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: بدو کار در سازمان سفر به استان‌های کم‌برخوردار که در برخی بخش‌ها مورد غفلت قرار گرفته را در اولویت برنامه‌ها قرار دادیم و امیدواریم با آغاز برخی اقدامات و فوریت بخشیدن به آن بتوانیم برخی کاستی‌ها را براساس اقتضائات و امکانات رفع کنیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به محدودیت منابع مالی و دیگر مشکلات حاکم بر این حوزه گفت: با این وجود اساس کار را در تامین اجتماعی بر سه محور "تحول، عدالت و اعتماد" گذاشتیم و رویکرد تحول‌خواهانه و عدالت‌محور را پیش گرفته‌ایم.

وی حضور میدانی مسوولان را از مهمترین رویکردها در این سازمان برشمرد و اظهار داشت: در این حضور میدانی که به شکل عملیاتی و مساله‌محور صورت می‌گیرد، مسائل و مشکلات را نقطه‌زنی می‌کنیم و برای سفر به استان‌ها تابع تشریفات نیستیم.

خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای

موسوی در جمع مدیران استان خراسان جنوبی گفت که این استان در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی دلیل این نگاه ویژه را ظرفیت‌های خراسان جنوبی و اهمیت آن در اقتصاد ملی و آینده کشور عنوان و تصریح کرد: خراسان جنوبی را با توجه به موقعیت و شرایطی که دارد، استانی شایسته برای سرمایه‌گذاری می‌دانیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، معدن را یکی از مهمترین ظرفیت‌های این استان نام برد و افزود: مجموعه سرمایه‌گذاری شستا پنج پروژه بزرگ را در حوزه معادن استان خراسان جنوبی دنبال می‌کند که یکی از این پنج پروژه امروز در طبس افتتاح می‌شود.

اشاره وی به طرح "اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس" بود که با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ کک‌ شو در پایتخت زغال‌سنگ ایران اجرا و افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این پروژه که در اولین روز سفر سرپرست سازمان تامین اجتماعی به خراسان جنوبی انجام شد، حدود ۶۸ هزار تن به تولید کنسانتره زغال‌سنگ در طبس اضافه شد.

این طرح با زیربنای ۲۴۰ متر مربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراک‌دهی کارخانه زغال‌شویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره ۱۱ درصد و راندمان تولید کارخانه ۴.۵ درصد افزایش می‌یابد.

با اجرای این طرح ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفرآوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغال‌شویی طبس از ۶۰۰ هزار تن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را فقط از محل رمق‌گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای پنج پروژه طراحی شده بیش از ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره که از اولویت‌های کشور است، افزوده شود.

بی‌اثر کردن تحریم‌ها در طبس 

مهمترین دستاورد این طرح ساخت داخلی تاسیسات مرتبط اعلام شد به طوری که قبل از این قرار بود مهندسان چینی و ایتالیایی پروژه زغال‌شویی طبس را با هزینه ۱۷ میلیون یورو انجام دهند اما با توجه به شرایط تحریم محقق نشد و در نهایت به همت و توان نیروی داخلی این اقدام با ۳۵ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه نیاز کشور به زغال‌سنگ و کنسانتره سالانه چهار میلیون تن است اظهار امیدواری کرد با همراهی استان، بخش عمده‌ این نیاز از محل ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی و شهرستان طبس تامین شود.

این هدف‌گذاری در سومین سفر استانی رییس جمهوری که نوزدهم شهریور امسال به خراسان جنوبی انجام شد نیز مورد تاکید قرار گرفت.

آیت‌ الله سید ابراهیم رییسی که سفرش را از شهرستان طبس آغاز کرد ‌در بازدید از معدن زغال‌سنگ پروده گفت: معادن شهرستان طبس زمینه توسعه فراوانی دارد و باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود که اگر این منطقه و معادن آن درست توسعه پیدا کند، نیاز کشور برطرف می‌شود و نیازی به واردات نداریم و اینجا کاملا این استعداد را دارد.

رییس دولت سیزدهم تحقق این موضوع را منوط به ۲ شرط اساسی دانست و افزود: اول اینکه زیرساخت‌ها باید تکمیل شود و معتقدم کارگران عزیز که اینجا کار می‌کنند باید حقوقشان کاملا پرداخت شود و حقی از آنان ضایع نشود.

سهم نامحدود خراسان جنوبی از ۵۰ هزار میلیارد تومان 

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) است و سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی اعلام کرد از پیش‌بینی ظرفیت ۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در هلدینگ معدن شستا، هر آنچه استانداری و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها فراهم شود، آماده سرمایه‌گذاری و توسعه در معادن خراسان جنوبی هستیم.

شاید مهمترین وعده سرپرست سازمان تامین اجتماعی این است که هر اندازه استان پذیرش داشته باشد و اعلام آمادگی کند، سازمان تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌ جنوبی اقدام خواهد کرد.

نکته‌ای که وی در دومین روز سفرش در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم بر آن تاکید کرد و گفت: به استاندار و مدیران استان اعلام کردیم در حوزه معدن و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که پیش‌بینی ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را داریم هر قدر این استان آمادگی داشته باشد و زیرساخت‌ها را در اختیار ما قرار دهد حاضریم این ظرفیت توسعه اقتصادی و پیشرفت را برای این منطقه قرار دهیم.

موسوی در این دیدار گفت: این سازمان در سه بخش خدمت‌رسانی می‌کند از جمله بخش بیمه‌ای که بیش از ۴۴ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد و بخش درمان و خدمات درمانی که هم درمان ملکی و مستقیم و هم درمان غیرملکی و خرید خدمت از وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی هم حضور فعال و موثری دارد و ضمن اینکه از دارایی‌ها و منابع کارگران و بازنشستگان، این قشر زحتکمش و خدوم صیانت می‌کند در باروری تولید و اقتصاد کلان هم سهم عمده دارد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: پیچیدگی، تنوع و شرایطی که الان به سر می‌بریم، شرایط سختی است و علیرغم وضعیت موجود اعتقاد داریم باید بتوانیم وضعیت مردم در بخش‌هایی را که ماموریت و تکلیف داریم، بهتر کنیم.

وی گفت: یکی از روش‌ها و چاره‌ای که برای خود پیدا کردیم و در این دولت مردمی که مردم به آن اقبال کردند مثل رئیس جمهوری و بقیه مسوولان حضور میدانی داشته باشیم تا مسائل و مشکلات را از نزدیک ببینیم بلکه همان جا در ارتباط با مسائل و مشکلات تصمیم بگیریم و دوباره در مرکز و ستاد گرفتار بروکراسی اداری نشویم.

جلوگیری از خروج ۱۷ میلیون یورو ارز 

موسوی به طرح معدنی که در طبس افتتاح شد هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم، خارجی‌ها این پروژه را رها کرده بودند و ۱۷ میلیون یورو قرارداد اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس بوده که به دستان توانمند متخصصان و کارگران همین منطقه و شرکت زغال‌سنگ به مدار برگشته و در گام اول ۶۸ هزار تن تولید را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: مهمترین مساله در این پروژه این بوده که ساخت داخلی است و ما توانستیم با تکیه بر توان داخلی و منطقه‌ای که عرصه زرخیز و پایتخت معدن ایران است، این افتخار را داشته باشیم و همزمانی آن با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اتفاق مبارکی است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: البته در چهار مرحله بعدی این مگاپروژه بالغ بر ۵۰۰ هزار تن افزایش تولید را طی ۲ سال آینده خواهیم داشت.

وی که همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سخن می‌گفت، افزود: افتتاح این پروژه یک نماد و الگوی مقابله با استکبار است چون متخصصان ما علیرغم اینکه فناوری بسیار پیچیده‌ای بوده و معدن جزو فناوری‌های استراتژیک است، این کار را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم اظهار داشت: اینکه در مدت کوتاه مسئولیت از استان‌های محروم شروع کردید، شیوه کار همین است و طبعا ما به همه مردم ایران و همه استان‌ها به یک دید نگاه می‌کنیم اما آنچه تفاوت دارد اینکه محروم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

درمانگاه در شمال شهر بیرجند احداث شود

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه در بیرجند شمال شهر محروم است ادامه داد: این منطقه نیازمند احداث درمانگاه است و امکانات هم باید به‌صورت عادلانه نسبت به استان‌های محروم برای سرمایه‌گذاری و مردمی که در همین چند ماه در دل آنها امید جوانه زده، توزیع شود.

وی گفت: البته حل مشکلات صبر انقلابی را می‌طلبد چون از گذشته مشکلات، استقراض و کسری بودجه تحویل شده است و دولت باید فعالیت کند تا به حد نساب برسد.

امام جمعه بیرجند گفت: با شیوه‌ای که امروز رییس جمهوری و مسوولان در سطح کشور هم حضور میدانی و هم حضور اقدامی دارند، امید در دل مردم جوانه زده است.

وی افزود: خداوند فرصت مهمی داده اما شرط آن همکاری همه است و مردم در هر جایی که هستند از مسوولان مختلف یا کارگر، کشاورز و صنعتگر شرط آن هماهنگی در همکاری است که پس از ۴۰ سال آزمون و خطا را کنار بگذاریم و کارها را براساس محکمات انجام دهیم که همان «ما می‌توانیم» است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همانطور که رییس جمهوری هم اعلام کردند مسوولان باید حضور میدانی و در جمع مردم داشته باشند، مسائل و مشکلات از نزدیک بررسی و بلکه همان جا برای رفع آنها تصمیم‌گیری شود.

طرح بیمه خانواده ایرانی در کشور اجرا می‌شود

اجرای طرح "بیمه خانواده ایرانی" خبر خوش دیگری بود که سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: طرح ملی توسعه پوشش بیمه همگانی سازمان تامین اجتماعی با عنوان "بیمه خانواده ایرانی" در کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: توسعه پوشش بیمه همگانی، طرح ملی است که در دستور کار داریم تا در دولت سیزدهم آسایش و امنیت را برای آینده جامعه ایران اسلامی به بار آورد.

موسوی بیان کرد: این طرح در سطح ستادی به عنوان پایلوت اولیه شروع شده است و امیدواریم بتوانیم بیمه خانواده ایرانی را در گام‌های مختلف با رویکرد خانواده‌محوری و اطمینان خاطر زنان خانه‌دار از آینده خود محقق کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت معیشتی مردم باید تقویت شود در همین جلسه مصوب می‌شود ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه علاوه بر میزان وام مصوب سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان تخصیص داده شود تا با اعتبار جدید، پشت نوبتی برای این وام قرض‌الحسنه چهار درصدی نداشته باشیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه این سفر پای صحبت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگان کارگران و مستمری‌بگیران خراسان جنوبی نشست که مسائل، مشکلات و درخواست‌های مختلفی در این نشست مطرح شد.

از جمله اینکه مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی گفت: با همه تلاش‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری به نتیجه رسید اما همزمان با چشیدن طعم آن، تورم افسارگسیخته جامعه، کام بازنشستگان را تلخ کرد.

محمدحسین براتی افزود: درخواست ما این است با توجه به اینکه این همسان‌سازی بار مالی زیادی برای تامین اجتماعی دارد، تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که موضوع دائمی باشد.

تجهیزات داریم اما پزشک متخصص نیست

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که بیمه تکمیلی بازنشستگان به سرانجام برسد گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان از جمله بیمارستان میلاد بیرجند علیرغم زیرساخت‌های خوب به‌شدت با کمبود متخصص مواجه هستیم.

مسوول کانون بازنشستگان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین داروهای ویژه و تخصصی را در مراکز درمانی تامین اجتماعی نداریم و سبد دارویی کاهش یافته است.

وی گفت: مشکلاتی زیادی در زمینه درمان و زیرساخت‌های آن در شهرستان‌ها داریم و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی درمانگاه شبانه‌روزی ندارند، درخواست دیگر ما پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان پشت نوبت همچنین ارائه سبد غذایی یا بسته حمایتی به آنان است.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان جنوبی هم گفت: بیمه تنها حق کارگران جامعه ما است که باید سهم کارگران ساختمانی استان افزایش یابد و بیمه تعدادی زیادی از کارگران استان به دلایل مختلف قطع شده که درخواست ما برقراری مجدد آن است.

حسن علیزاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارگر داریم اضافه کرد: حدود ۱۱ هزار کارگر بیمه هستند و هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی پشت نوبت بیمه داریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این نشست از مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد متناسب با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که تامین اجتماعی استان در بخش درمان دارد برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و مردم استان، همکاری بیشتری در تامین نیروی انسانی متخصص داشته باشند تا از زیرساخت‌های بهداشتی خوبی که تامین اجتماعی دارد، استفاده بهینه به نفع مردم شود.

وی گفت: در این زمینه گلایه‌مندی هم داریم که ما در استان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی خوب را داشته باشیم و طرف مقابل هم نیروی متخصص را داشته باشد اما از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی موثر در منطقه استفاده نشود.

مسوولان استانی برای توسعه خدمات درمانی همکاری کنند

موسوی تصریح کرد: مسوولان بهداشتی استان برای توسعه خدمات درمانی به مردم فرصت را مغتنم بشمارند و با همکاری جزئی شاید ظرفیت درمانی ما چند برابر برای خدمت به مردم مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به نبود درمانگاه در منطقه کمتربرخوردار شمال شهر بیرجند به عنوان یکی از مشکلات این شهر گفت: در این سفر مصوب کردیم که درمانگاهی در این منطقه احداث شود علاوه بر این در زمینه درمان، شعبه شماره ۲ هم مشکلات خاص خود را دارد که مصوب شد با همکاری مسوولان استانی در تامین زمین، این شعبه نیز احیا شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: برای ارتقای خدمات درمانی به بیمه‌شدگان استان خراسان جنوبی خرید دستگاه‌های پیشرفته مورد نیاز بیمارستان‌های تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم و دستگاه‌های MRI و سنگ‌شکن به‌زودی برای این استان خریداری می‌شود.

وی گفت: این استان از نظر دستگاه‌های پیشرفته حوزه درمان با مشکل مواجه است که با توجه به محرومیت این منطقه و نیاز به توسعه خدمات درمانی خرید دستگاه‌های جدید به تصویب رسید.

موسوی افزود: تعدادی از بازنشستگان استان خراسان جنوبی پشت نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه هستند که در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را اختصاص دادیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در سفر به خراسان جنوبی از بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، بیمارستان شهید رحیمی و شعبه یک تامین اجتماعی بیرجند نیز بازدید کرد.

وی همچنین با سفر به شهرستان قاینات از درمانگاه تامین اجتماعی شهر قاین بازدید کرد و گفت: در گام اول برای توسعه خدمات درمانی شهرستان قاینات، ۷۰۰ میلیون تومان به خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان اختصاص می‌دهیم تا نیازهای ضروری این مرکز درمانی به سرعت برآورده شود.

موسوی اظهار داشت: موضوع دیگر پروژه درمانی تامین اجتماعی قاین است که از سال ۹۴ شروع شد اما به دلیل مشکلات مربوط به مالکیت زمین، متوقف شده لذا تاکید ما این است که مشکلات این پروژه حداکثر در سه ماه آینده برطرف و عملیات اجرایی پس از رفع مشکلات زمین آغاز شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی تا روز جمعه در خراسان جنوبی بود و به گفته وی در این سفر مسائل و مشکلات در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکای اجتماعی و همکاران اداری‌ این سازمان، بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد که بعد از نهایی شدن آنها در حوزه درمان، بیمه‌ای و پروژه‌های نیمه‌تمام گزارش آن به مسوولان استانی ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی شستا توسعه ایران خراسان جنوبی طبس سرمایه گذاری بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی شستا توسعه ایران سازمان تامین اجتماعی شستا توسعه ایران خراسان جنوبی طبس سرمایه گذاری بیمه درمان سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیمه خانواده ایرانی استان خراسان جنوبی توسعه خدمات درمانی کارخانه زغال شویی خراسان جنوبی خراسان جنوبی مسوولان استانی تولید کنسانتره مسائل و مشکلات میلیارد تومان زغال شویی طبس سرمایه گذاری هزار میلیارد زیرساخت ها حضور میدانی داشته باشیم قرض الحسنه دستگاه ها زغال سنگ استان ها ظرفیت ها هزار تن بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ۵۲۰ مبلغ  با حضور در شهر‌ها، بخش‌ها وروستا‌ها  بصورت گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند. 

حجت الاسلام محمد قناعت افزود: برگزاری نمازجماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری درخصوص جهادتبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق (ع) ، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت وطهارت ، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه درجامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی وآگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از جمله برنامه های مبلغان در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

دیگر خبرها

  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی