Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@00:26:16 GMT

پوتین به کریمه رفت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۳۶۵

رئیس جمهور روسیه بار دیگر شبه جزیره کریمه را برای همیشه بخشی از خاک روسیه اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ولادیمیر پوتین که به شبه جزیره کریمه رفته الحاق این منطقه به خاک روسیه را اتحادی تاریخی خواند و گفت: کریمه برای همیشه با روسیه خواهند ماند. روسیه سال ۲۰۱۴ پس از تصرف کریمه و برگزاری رفراندوم اعلام کرد: اکثر رای دهندگان به الحاق کریمه به روسیه آری گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام روسیه را اتحادیه اروپا وآمریکا به رسمیت نشناختند.

در همین حال شبکه سی ان ان از سفر رئیس سازمان سیا به مسکو با محوریت موضوع اوکراین خبر داد. سی ان ان به نقل از منابع امنیتی نوشت بیل برنز قرار است، در این سفر به مسکو در خصوص استقرار نیرو‌های روس در مرز اوکراین هشدار دهد. برچسب ها: پوتین ، کریمه ، اوکراین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پوتین کریمه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت سوئیس زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را ۱۵ و ۱۶ ژوئن(۲۶ و ۲۷ خرداد) اعلام کرد.

در بیانیه دولت سوئیس اشاره شده است که بیش از ۱۶۰ هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. البته در این فهرست نام روسیه به عنوان یک طرف جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌تریم بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرد که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.

مسکو پیشتر این اجلاس پیشنهادی را «بیهوده» توصیف و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد حتی اگر دعوت بشود. اوکراین اعلام کرده است که اگر مسکو با فهرستی از پیش‌شرط‌های کی‌یف موافقت کند، دعوت خواهد شد. روسیه این پیش‌شرط‌ها را «بی‎‌معنی» خوانده است.

دولت سوئیس مدعی است که هدف این اجلاس «صلح در اوکراین» و رسیدن به ادراکی مشترک از مسیر نیل به «صلح عادلانه و پایدار» است. ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس در پیامی در ایکس نوشت که «همکاری و مشارکت جهانی، کلید شکل دادن آینده‌ای صلح‌آمیز است.»

از جمله هیات‌های مدعو این اجلاس می‌توان به اعضای جی۷، جی۲۰، بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی اشاره کرد.

کد خبر 6095304

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد