Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل‌ مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: به دلیل طغیان رودخانه تلار، بهنمیر دچار آبگرفتگی شد. - اخبار استانها -

علی اصغر احمدی مدیرکل‌ مدیریت بحران استانداری مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه به دلیل طغیان رودخانه تلار در محدوده شهر بهنمیر در پی بارندگی اخیر و آورد زیاد آب، شهر بهنمیر دچار آبگرفتگی شد، گفت: در این اتفاق بخشی از شهر بهنمیر و روستاهای اطراف از جمله روستاها پارو‌محله و گالش‌کلا به زیر آب رفتند و هشدارهای لازم به شهروندان و اهالی روستاهای مسیر رودخانه داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طغیان رودخانه تلار‌ در بهنمیر سیل آسا نبود و فقط آبگرفتگی است، افزود:  عمده خسارت وارد شده به منازل مسکونی است که دچار آبگرفتگی شدند و حجم آبگرفتگی و میزان خسارت هنوز برآورد نشده و در حال بررسی است که پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از مسدود شدن جاده شهر بهنمیر به شهرستان سیمرغ به دلیل آبگرفتگی در پی طغیان رودخانه تلار خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر مشکل رفع و مسیر برای تردد، بازگشایی کامل شود و نیاز است تا برای رفع نهایی، جاده برش زده شود تا کانال هدایت آب احداث گردد.

احمدی میزان آورد آب رودخانه تلار پس از بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب از بالادست را بر اساس آمار آب منطقه ای، 140 میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: با توجه به سوابق گذشته و خسارتهای به بار آمده در ادوار، میزان آورد آب رودخانه تلار بیشتر از این است و و درخواست مطالعه مجدد را دادیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان سیمرغ نیز خطر سیل گرفتی وجود داشت اما با اقدام به موقع در امشب، شهر نجات یافت، یادآوردشد: در محدوده پل روستای برج‌خیل نفوذ آب به روستا رخ داد که با اقدام به موقع و اعزام ماشین آلات به منطقه و بستن سد خاکی، مسیر آب منحرف شد.

خطر سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان قزوین/ مردم به حاشیه رودها و مسیل‌ها نرونددستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای رفع مشکلات سیل‌زدگان مهابادسیلاب خرم‌آباد را در بر گرفت/ آبگرفتگی شدید خیابان‌ها‌/ یک پاکبان در سیلاب گرفتار شد + فیلماحمدی با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه تلار در دو سال گذشته و بازگشایی مسیر و حریم آن موجب شد تا این دوره خسارت کمتر شود، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا همه رودخانه های مازندران ساماندهی و اصلاح مسیر شوند تا دیگر شاهد این رخدادها نباشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طغیان رودخانه تلار آبگرفتگی شد شهر بهنمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای بردسکن گفت:بارش‌های رگباری بهاری ضمن خوشحالی مردم، موجب بروز سیل شد.
علی اکبر یوسفیان  درخصوص بسته شدن محور انابد به سمت درونه (مسیر بردسکن به طبس) این شهرستانهم افزود: از آنجا که سیل شدیدی از مسیر کال درونه جاری بود با هماهنگی پلیس به جهت ایمنی وجلوگیری از خطرات آن به مدت ۲۰ دقیقه بسته شد که بعد از فروکش شدن سیل تردد درحال حاضر در جریان است.

دیگر خبرها

  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها