Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی گرمابی در خرمشهر خبر داد و بیان کرد: مجتمع ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر در دو فاز طراحی و عمده کارهای زیربنایی فاز یک این مجتمع اجرایی شده اما در بخش زهکش‌ها مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات مصوب تکمیل فاز دوم این پروژه به‌ویژه برق‌رسانی چندین سال به سرانجام نرسیده که در این راستا رایزنی‌های لازم در کارگروه رفع موانع تولید در استان انجام و تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصدی اتمام این طرح مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از نبود سیستم نظارتی قوی و وجود دلالان در کشور عراق انتقاد کرد و گفت: در این زمینه نیز مشکلاتی در بخش صادرات ماهیان گرمابی وجود دارد و این مسئله به صنعت آبزی‌پروری استان خسارت سنگینی وارد کرده است.

ابوعلی با تأکید بر ایجاد تنوع صادرات و معرفی گونه‌های جدید و همچنین فرآوری و بسته‌بندی محصولات شیلات عنوان کرد: برای فعال شدن بازارچه شلمچه به‌عنوان مبدأ صادرات آبزیان خوزستان توافق‌های اولیه انجام شده و نهایی شدن این توافقات به دیپلماسی تجاری از سوی متولیان امر با کشور عراق نیاز دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان، راه‌اندازی بازارچه محصولات شیلات در مرز شلمچه، حذف دلالان و واسطه‌ها، قیمت‌گذاری منطقی و سایر موارد را از مزایای فعال شدن بازارچه شلمچه برشمرد و افزود: ماهی تیلاپیا سال‌هاست از کشور عراق وارد منابع آبی استان شده و گونه بومی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ماهی تیلاپیا در مقایسه با ماهیان بومی منطقه نسبت به تغییرات شرایط فیزیکی و شیمیایی آب بسیار مقاوم و اکنون تیلاپیای نیل در استان‌های قم، یزد، خراسان جنوبی و سمنان به‌صورت پایلوت در حال پرورش است.

توزیع بیش از ۱۵۰۰۰ تن نهاده در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از افزایش تنخواه جایگاه‌های سوخت از ۹۰ هزار به ۱۴۰- ۱۵۰ هزار لیتر در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: امسال برای اولین بار سهم نهاده‌ها و کودهای آبزیان به‌طور مجزا از سازمان جهاد کشاورزی استان و به‌صورت مستقیم از تهران دریافت می‌شود.

ابوعلی با بیان اینکه کود شیمیایی ۱۰۰ درصد مزارع مجاز استان به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره و ۵ هزار و ۲۰۰ تن کود فسفات برای سال جاری تأمین شده افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۵ تن نهاده میان پرورش‌دهندگان توزیع شده که ۵ هزار و ۱۶۷ تن معادل یک‌سوم حجم کل استان، سهم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بود.

مدیرکل شیلات خوزستان از ابلاغ سهمیه جدید برای توزیع خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با واردکنندگان خوراک دامی تأمین ۳۸ هزار تن نهاده نیز در دست پیگیری است.

کد خبر 5344607

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات خوزستان مرز شلمچه بازارچه مرزی اشتغال عراق نهاده های دامی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا راهپيمايي 13 آبان بارش باران واکسن کرونا مدیرکل شیلات خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان