Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@15:36:34 GMT

علت طولانی شدن تصویب لایحه رتبه‌بندی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۷۶۴

علت طولانی شدن تصویب لایحه رتبه‌بندی چیست؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، گفت‌: از مهم‌ترین علل طولانی شدن بررسی و تصویب لایحه رتبه بندی آشفتگی اولیه آن و بی نظمی و ایجاد گره‌هایی است که موجب ایجاد بار مالی شدید آن نیز شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت:ماده ۴ لایحه رتبه بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً «آموزشیار معلم» تعیین می‌شدند، حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:مشکل دیگری که درموضوع رتبه بندی وجود دارد این است که همچنان میان رتبه و مدرک ارتباط معقولی برقرار نشده است.

بیشتر بخوانید: اتفاق نظر نمایندگان مجلس درباره موافقت با رتبه بندی معلمان

وی گفت:شخصا پیشنهاداتی را برای رفع این مشکل ارائه داده ام، به این ترتیب که مبنای رتبه بندی را می‌توان ۸۰ درصد استاد یار در نظر گرفت، بر این اساس رتبه‌ها را می‌توان ۴ دهم، ۵ دهم، و...۸ دهم استاد یار محاسبه کرد.

وی ادامه داد:اگر شما رتبه‌ها را  وصل به این درصدها کنید ،با هر تغییری در جایگاه  استادیار هم سنوات درست می‌شود و پایه‌های حقوق نیز با مبنای آن تغییر پیدا می‌کند و این مشکل حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: رفع ایرادات لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس

وی در پاسخ به این سوال که علت طولانی شدن بررسی و تصویب این لایحه چیست، گفت:علت اطاله این لایحه آشفتگی اولیه آن بوده است برخی از دوستان لایحه دولت را دستگاری کرده و از این رو  بی نظمی و گره در این میان ایجاد شدکه این موضوع نیز موجب ایجاد بار مالی شدید هم شده است.

وی در مورد همکاری دولت برای اجرایی شدن این طرح گفت:اگرچه که دولت نیز قول مساعد داده است، اما بودجه‌ای که دولت اعلام کرده است برای نیمه دوم سال است در واقع همان مبلغ ۱۲ هزار میلیارد است و این یعنی تامین نیمی از بودجه مورد نیاز برای این طرح است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: ماده ۵ این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان در استخدام آموزش و پرورش تعیین می‌شود و براساس آن دولت مکلف است آیین نامه اجرایی این قانون را تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین کند.

نماینده مردم لرستان درمجلس شورای اسلامی ، گفت: پیشنهاداتی نیز درخصوص ماده ۶ لایحه رتبه بندی وجود داشت که در این خصوص مباحث کارشناسی در کمیسیون مطرح و ادامه بررسی‌ها به جلسه بعدی کمیسیون در هفته جاری موکول شده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان رتبه بندی کمیسیون آموزش دولت کمیسیون آموزش مجلس لایحه رتبه بندی لایحه رتبه بندی کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: مطابق با این طرح، حریم کلان‌شهر مشهد با مساحت ۸۷ هزار و ۸۸۰ هکتار مشتمل بر تعداد ۱۲۴ سکونتگاه با ۱۸۱ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت و هسته‌های صنعتی کارگاهی و فعالیتی بیشمار با برخورداری از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیشماری از جمله توپوگرافی مناسب، عرصه های سبز عمومی توسعه یافته، زیرساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی، زیرساخت های تصفیه منابع آبی، فاضلابی و تولید آب خاکستری، شبکه راه‌های دسترسی و منظومه سکونتگاه‌های روستایی است.

شهردار مشهد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر این ظرفیت ها به دلیل نبود طرح و برنامه مدون از سویی و ناهماهنگی در اقدامات سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول از سویی دیگر دستخوش سودجویی عمومی و آسیب‌هایی از حیث تشدید بهره‌برداری از منابع طبیعی، برهم خوردن تعادل نظام سکونت، فعالیت، سازمان فضایی، محیط زیست و ... شده است.

وی افزود: بر همین اساس شهرداری مشهد در راستای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی و اداری، به منظور بهبود و نظم بخشی به توسعه پایدار حریم در قالب نظام برنامه ریزی کشور، بر آن شد تا سند پهنه بندی حریم ذیل اسناد بالادستی را بر اساس اصول و معیارهایی منبعث از قوانین و مقررات، طرح‌های موضعی و فرادستی، خصوصیات طبیعی حاکم و ویژگی های نظامات مختلف تهیه و تصویب کند.

قلندر شریف بیان کرد: هدایت و انجام این طرح در قالب کمیته راهبری حریم متشکل از نمایندگان کلیه ارکان مدیریت شهری از جمله استانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جهاد کشاورزی و ... در کارگروه‌ها و کمیسیون های شورای اسلامی شهر مشهد طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار مشهد افزود: بخشی از این رویکرد و سیاست های پیشنهادی در دو قالب حفاظت و پیشگیری از جمله حفاظت و صیانت از آبخوان مشهد منابع آبی همچون دریاچه سد طرق و بهره برداری بهینه از اراضی قهوه ای همچون کوره پزخانه های متروکه تعریف شده است.

وی گفت: در مجموع با پیش بینی این برنامه و سازوکارها، امید می رود با همت جمیع ارکان و دستگاه‌های اجرایی متولی، اهداف این طرح که توسعه پایدار، حفاظت و صیانت و بهبود کیفیت گستره حریم در تمامی ابعاد منطبق بر چشم انداز در افق طرح است، محقق شود.
 

دیگر خبرها

  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • ۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است