Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:56:42 GMT

حرکت جهادی جهاد دانشگاهی باید تعمیم پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۰۸۲۲

حرکت جهادی جهاد دانشگاهی باید تعمیم پیدا کند

ایسنا/مرکزی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی گفت: حرکت جهادی جهاد دانشگاهی باید تعمیم پیدا کند و مجلس و دولت و قوه قضائیه باید همانگونه که جهاد دانشگاهی عمل کرده جهادی کار کنند و در این صورت مشکلات مردم برطرف می شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میرمهدی در حاشیه بازدید از مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، با حضور در خبرگزاری ایسنا، بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتی که در این مرکز وجود دارد تاکید و اظهار کرد: با توجه به کاهش آمار جمعیت و زاد و ولد در کشور، اینکه تاکنون توجهی به این مرکز نشده و پشتوانه دولتی برای این مرکز وجود نداشته که از این مرکز حمایت کند، ناراحت کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب پس از ۴۰ سال خانه نشینی حالا در صحنه حاضر شده اند، افزود: یکی از اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این است که به استقلال و خودکفایی این کشور و تحقق اهداف انقلاب کمک کنند و همه اینها در گرو فعالیت های انقلابی و عملکرد انقلابی است.

میرمهدی گفت: حرکت جهادی جهاد دانشگاهی باید تعمیم پیدا کند و مجلس و دولت و قوه قضائیه باید همانگونه که جهاد دانشگاهی عمل کرده جهادی کار کنند و در این صورت مشکلات مردم برطرف می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب به دنبال ریاست و در اختیار گرفتن امکانات بیت المال نیستند بلکه می خواهند امکانات در اختیار مردم قرار بگیرد، افزود: بر این اساس برخی از برنامه های شورای ائتلاف پیگیری مصوبات و قوانین و پیگیری اجرای سیاستگذاری های رهبر انقلاب در استان و کشور است و پیگیری این مسائل کمک می کند که امور فعالان عرصه های مختلف تسهیل شود.

میرمهدی معطل ماندن اقدامات مراکزی همچون مرکز درمان جهاد دانشگاهی برای رقم های اندک را لکه ننگی در کارنامه مسئولان دانست و گفت: امکانات این مرکز با تعرفه های بسیار پایین در اختیار مردم قرار می گیرد و بر این اساس وظیفه دولت است که از اینگونه مراکز پشتیبانی کند و وظیفه مجلس است که قوانین مورد نیاز را تصویب کند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس اظهار کرد: اگر مصوباتی که در راستای حمایت از سیاست های جمعیتی تصویب می شود به درستی اجرا شود طبیعتا حمایت های قابل توجه دولتی باید به سمت این مرکز هدایت شود و دولت هزینه ها را پرداخت کند بویژه اینکه مرکز درمان جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیشترین خدمات را با کمترین امکانات ارائه می کند.

میرمهدی اظهار کرد: ما وظیفه داریم به عنوان نیروهای انقلاب مسائل را پیگیری کنیم و به گوش مسئولان برسانیم تا مشکلات رفع شود. در دیداری که اخیرا با رئیس جمهور به عنوان بنیانگذار ائتلاف نیروهای انقلاب داشتیم، مسائلی مطرح شد و وی تاکید کرد که شورا با قوت و قدرت امور را پیگیری کند. اعضای این ائتلاف به جناح بندی ها وارد نمی شوند و همه جناح هایی که غم انقلاب را دارند در این ائتلاف حضور دارند. ما به دنبال پیگیری مشکلات مردم و نظام هستیم و نیروهای انقلاب در مقابل حرکاتی که بوی غیر انقلابی بودن می دهد می ایستند.

وی گفت: انتظار می رفت که پس از بیش از ۴۰ سالی که از عمر انقلاب می گذرد، مردم حالا در سطحی از رفاه اجتتماعی و افتصادی باشند که در شان آنهاست ولی متاسفانه به هر دلیل این مهم عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه عرصه های مختلف خدمات رسانی تاکنون از ظرفیت های اطلاع رسانی بویژه در رسانه ملی چندان بهره ای نبرده اند و این یک ضعف است که باید رفع شود، اظهار کرد: دولت در بسیاری از حوزه ها بدلیل مشکلات اقتصادی از به انجام رساندن کارها ناتوان است و خیرین باید پای کار بیایند. این خیرین باید از نیارهای موجود آگاه شوند و اینکار باید توسط یک ظرفیت رسانه ای قابل توجه انجام شود.

میرمهدی تاکید کرد: اگر برای رفع معضل کمبود جمعیت از همین امروز اقدامی نشود باید در ۳۰ سال آینده نیروهای جوان مورد نیازمان را از دیگر کشورها تامین کنیم پس باید از مراکزی همچون مرکز امید رویان جهاد دانشگاهی حمایت شود و باید از ظرفیت خیرین در این راستا کمک گرفته شود. اگر خیرین از نیازهای موجود به خوبی مطلع شوند به خوبی پشتیبانی خواهند کرد ولی متاسفانه در حال حاضر اطلاع رسانی در این خصوص بسیار ضعیف است و مجمع خیرین استان باید در راستای تحقق اطلاع رسانی موثر اقدام کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان باید به صحنه وارد شود و اگر به این نسل مسئولیتی واگذار شود به خوبی آنرا به انجام می رسانند، در خصوص برنامه شورای ائتلاف برای کادرسازی اظهار کرد: در این راستا ابتدا باید نخبه یابی صورت بگیرد. شورای ائتلاف استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخوانی اعلام کرد و افراد زیادی اعلام آمادگی کردند که در میان آنها افراد بسیار توانمندی وجود دارد که می توانند مسئولیت های مهمی را بپذیرند.  

احتشام دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی نیز گفت: ما ابتدا باید به دنبال کادریابی و سپس کادرسازی باشیم. در حال حاضر باید تلاش کنیم جوانان توانمند را شناسایی و برای آینده جهت تصدی پست های مدیریتی آنان را آماده کنیم.  

وی اظهار کرد: کسانی که در شورای ائتلاف گرد هم آمده اند از جمله فرهیختگان هستند و کمیته های متعددی از جمله کمیته های علمی آموزشی، فرهنگی، اقتصاد و کارآفرینی، امور اجتماعی، احزاب، شهرستان ها و روستایی در بدنه این شورا فعال شده و هر یک وظیفه دارند در حوزه های خود مشکلات استان را احصا کنند که در راستای تحقق این مهم کانون های مختلفی زیرمجموعه این کمیته ها فعالیت می کنند.

احتشام گفت: در جلسه ای که با آیت الله رئیسی داشتیم از شورای ائتلاف در استانها خواسته شد که قبل از هر سفر استانی مشکلات استان بررسی شود تا دستورات لازم توسط رئیس جمهور برای رفع این مشکلات صادر شود و رئیس جمهور جهت پیگیری آن دستورات به استانها سفر خواهد کرد، بر این اساس از ما خواسته شد که مشکلات استان را احصا کنیم که اینکار در تعدادی از حوزه ها انجام و راهکار برون رفت از مشکلات نیز اعلام شده است و برای رئیس جمهور ارسال می شود تا نسبت به رسیدگی و رفع آنها اقدام شود.

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب جهاد دانشگاهی شورای ائتلاف استان مرکزی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد