Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: برنامه ابلاغی وزارت نیرو ابتدای دهه ۹۰ در بخش صنعت استان اصفهان مصرف ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب خام در سال بود که در یکسال اخیر این رقم به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید و معادل ۵۵ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به عملکرد سال گذشته صنایع مهم استان در صرفه جویی آب و برداشت از زاینده رود، گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیون متر مکعب پساب تولیدی در استان، جایگزین آب خام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه صرفه جویی به معنای جایگزینی آب خام با آب خاکستری است، اظهار داشت:صرفه جویی آب در شهرک‌های صنعتی پنج درصد، فولاد مبارکه ۲۰ درصد، ذوب آهن ۱۷ درصد، پالایشگاه اصفهان ۲.۳ درصد و سایر صنایع استان اصفهان ۱۰.۲ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به نیاز صنایع به آب گفت: امکان توقف جریان تولید وجود ندارد و این جریان برای ادامه کار به مصرف آب نیاز خواهد داشت.

موفق اضافه کرد: بخش صنعت فقط صنایع فلزی را شامل نمی‌شود و صنایع دیگری هم در این بخش از جمله صنایع غذایی وجود دارد که نیاز به آب دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" تاکید کرد: اختصاص سهم پساب به صنایع و واحد‌های تولیدی به نوعی در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی در این زمینه است.

موفق گفت: بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی قرار است ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق پساب در افق ۱۴۰۵ به صنعت استان اصفهان داده شود که امید است در چند سال آتی این مقدار پساب تامین شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، دارای بیش از ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن کاهش مصرف آب صنایع میلیون متر مکعب استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد طالقان واقع در استان البرز به عنوان سد مهم و تامین کننده آب شرب سه استان تهران، کرج و قزوین است و علاوه بر آن آب کشاورزی قزوین را هم تامین می‌کند.

وی افزود: ۴ سال خشکسالی متوالی باعث شده حجم ورودی آب به مخازن سد‌های تهران و کرج و سد طالقان نسبت به سال‌های عادی کاهش یابد و باعث بازنگری در تامین آب کشاورزی شده است.

ستوده اضافه کرد: اولویت با تامین آب شرب است و پارسال با توجه به اینکه حجم مخازن سد‌ها کاهش پیدا کرده بود، در بخش کشاورزی با کمک وزارت نیرو سهمیه آب ۲۵ درصدی کشت تامین شد. 

وی گفت: امسال سهمیه آب ۳۵ میلیون متر مکعب است که ۱۰ میلیون در فصل پاییز مصرف شده و مابقی را برای فصل بهار درنظر گرفته شده است و اگر بارش‌های خوبی داشته باشیم قطعا بازنگری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: در حال حاضر وضعیت مخازن سد‌ها مناسب نیست و وزارت نیرو با استفاده از ساخت سد‌ها جمع آوری آب را انجام داده و توانسته آب شرب را تامین کند.
 
وی افزود: یک نوبت در فصل پاییز سد باز شده و ۱۰ میلیون مصرف شده و حق آبه فصل بهار از ۱۵ فرودین تا ۱۵ خرداد است که از ۱۵ فروردین با ۴ متر مکعب سد باز و استفاده شده که به ۱۱ متر مکعب رسیده است.

ستوده ادامه داد: با توجه به وسعت شبکه و مسافت طولانی کانال ها، آب نسبت به شرایط عادی ممکن است کم باشد، اما در حال حاضر سد باز است و با ۴ متر مکعب رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: امیدواریم با بارندگی‌های مناسب بتوان یک دوره برای آبیاری کشت کشاورزان موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود