Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:40:03 GMT

درخواست شورای امنیت برای پایان جنگ در اتیوپی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۱۹۴

درخواست شورای امنیت برای پایان جنگ در اتیوپی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بعه نقل از رویترز، شورای امنیت به اتفاق آرا با صدور بیانیه‌ای "نگرانی عمیق خود را در مورد گسترش و تشدید درگیری‌های نظامی در شمال اتیوپی و تأثیر درگیری بر وضعیت انسانی در این کشور، ثبات آن و همچنین مناطق وسیع‌تر (اطراف آن) ابراز کرد.

در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر در اتیوپی خواسته شده که از اظهارات نفرت انگیز و تحریک به خشونت و تفرقه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای امنیت همچنین بر حمایت خود از نقش سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در حل این مناقشه تاکید و بر تعهد قوی خود به حاکمیت، استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و وحدت اتیوپی تاکید کردند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: گوترش مایل است موضع واحد همه اعضای شورا در مورد بحران اتیوپی را ببیند.

در همین زمینه، مجله آمریکایی "فارن پالیسی" به نقل از منابع خصوصی نوشت: واشنگتن تیمی را برای نظارت بر خروج برخی از کارمندان سفارت خود در آدیس آبابا تشکیل داده است.

روز پنجشنبه، پارلمان اتیوپی اعمال وضعیت فوق العاده در سراسر کشور را دو روز پس از اعلام دولت، در نتیجه پیشروی نیروهای "جبهه خلق آزادسازی تیگرای" در منطقه "امهری" تصویب کرد.

به رغم درخواست شورای امنیت برای گفتگو و کنار نهادن خشونت، ارتش اتیوپی روز جمعه از سربازان سابق این کشور خواست تا در جنگ علیه نیروهای شورشی که از شمال به سمت آدیس آبابا به پیشروی ادامه می‌دهند، به صفوف ارتش بپیوندند.

این درخواست در بیانیه‌ای منتشر شد که ارتش اتیوپی جمعه در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد.

شورشیان تیگری و سایر گروه‌های مسلح، اتحادی را علیه ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی تشکیل داده‌اند.

یدیون تیموتی، دادستان کل اتیوپی، به نوبه خود، به خبرنگاران گفت که گروه های شورشی که ائتلاف علیه دولت آدیس آبابا تشکیل داده‌اند، از حمایت اجتماعی برخوردار نیستند و اتحاد جدید آنها فقط یک "ترفند هدایت شده" است.

بلنی سیوم، سخنگوی دولت اتیوپی هم بر تعهد نخست وزیر اتیوپی به ایجاد"اتیوپی باثبات و صلح آمیز" تاکید کرد.

با تشدید درگیری‌ها در اتیوپی، سفارت آمریکا در آدیس آبابا از همه شهروندانش خواست که هر چه سریع‌تر اتیوپی را ترک کنند.

در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب سایت سفارت آمریکا در آدیس آبابا منتشر شد، آمده است: "وضعیت امنیتی در اتیوپی کاملاً مشخص نیست. ما از شهروندان آمریکایی در اتیوپی می‌خواهیم که هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند."

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول غلامرضا ملابیگی طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مهاباد سازمان ملل اتیوپی جنگ درگیری های نظامی ربیع الاول غلامرضا ملابیگی طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مهاباد شورای امنیت آدیس آبابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم