Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@04:29:52 GMT

قاچاق محموله روغن خوراکی در پوشش عرق نعنا!

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۲۰۲

قاچاق محموله روغن خوراکی در پوشش عرق نعنا!

با پیگیری ویژه و رصد اطلاعاتی دقیق سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی، اقدام‌های سودجویانه مدیران یک کارخانه شناخته شده تولید روغن‌های خوراکی در استان برملا و محموله سنگین روغن خوراکی که در کارتن‌هایی با عنوان عرق نعنا جاسازی شده بود تا از کشور قاچاق شود، کشف و با دستور جانشین دادسرای انقلاب توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زخمی کهنه که هنوز درمان نشده
باوجود تحویل مواد اولیه کالا به واحدهای تولیدی، دیدن محصول در کف بازار با قیمت‌های مصوب و قانونی برای مردم و مصرف‌کننده‌ها به نوعی شبیه به یک رؤیا شده، سال‌هاست که مسئولان، ارز دولتی را برای تعادل‌بخشی به قیمت‌ها و آرامش بازار مصرف‌کنندگان به واحدهای تولیدی تحویل می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند تا کالا را با قیمت‌های مصوب و قانونی اعلام شده در بازار به‌فروش برسانند.
اینکه چرا همیشه و به راحتی هر چه تمام‌تر یک تولیدکننده می‌تواند دلار، یورو و دیگر ارزهای بی‌زبان را تحویل بگیرد و هیچ اقدام مؤثر و دقیقی روی میزان تولید و سرنوشت محموله‌هایی که باید کف بازار دیده شوند، نمی‌شود پاسخی به وضوح آسان دارد، ماجرا همان نبود نظارت دستگاه‌های متولی روی این حفره عمیق است که تا به امروز اقتصاد کشور ضربه‌های سنگینی از آن خورده است. هر چند تعداد تولیدکنندگانی که دست به سودجویی می‌زنند به مراتب کمتر از قانون‌مداران است اما وجود همین عده دردسرهای فراوانی در کمبود کالا و افزایش قیمت محصولات دارد.
اگر به دقت ماجرای تخصیص ارزهای دولتی را رصد کنیم می‌بینیم که در هر دو سوی ماجرا انحراف از مقاصد فراوانی وجود دارد؛ یکی ارز می‌گیرد تا مواد اولیه تولید ظروف چینی بیاورد که جایش صدها هزار تلمبه بادی وارد می‌کند، آن یکی قرار می‌شود گاز خنک‌کننده مورد استفاده در یخچال فریزر وارد کند که وزن ده‌ها تانکر آهنی را جای قسمت عمده‌ای از گاز مذکور جا می‌زند و... آیا اسم این کار را جز دزدی و تضییع حقوق بیت‌المال چیز دیگری می‌توان گذاشت!

عرق نعنایی که روغن خوراکی از کار درآمد
اما ماجرایی که روز گذشته در جریان آن قرار گرفتیم و اطلاعاتی در این زمینه کسب کردیم، اقدام سودجویانه مدیران کارخانه شناخته شده‌ای است که محموله عظیم روغن‌های خوراکی ۵ لیتری را در پوشش عرق نعنا بسته‌بندی و در حال قاچاق محموله بودند که با ورود به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی رودست خوردند و نقشه خیانتکارانه مسئولان این واحد تولیدی که در حوزه تولید رب هم فعالیت دارد، برملا شد.
ماجرا هم به چند هفته پیش برمی‌گردد، همان زمانی که گزارش‌های منابع خبری روی میز کارشناسان اداره کل اطلاعات خراسان رضوی قرار گرفت. با توجه به اینکه ماجرا به قاچاق محموله روغن خوراکی برمی‌گشت که با حمایت دولتی و مصرف در بازار ایران برای فراوری آن بهای سنگینی تا به امروز پرداخت شده است، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان به صورت ویژه‌ای برای بررسی تمامی ابعاد ماجرا دست به کار شدند.
تحقیقات پوششی، فنی و اطلاعاتی این حقیقت را نمایان کرد که متأسفانه مسئولان واحد تولیدی شناخته شده که تبلیغات گسترده تلویزیونی هم در برخی مقاطع برای فروش محصولاتشان دارند، وارد بازی شومی شده‌اند؛ آن‌ها به صورت گسترده روغن‌های خوراکی در وزن‌ حدود ۵ لیتری را به جای آنکه به دست مردم برسانند در کارتن‌هایی که روی آن عنوان «عرق نعنا» درج شده قرار داده و قاچاق کالا را به صورت عظیم کلید زده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌داد محموله عظیمی در کارخانه مذکور در پوشش عرق نعنا بسته‌بندی و تریلی‌ها برای بارگیری آن وارد انبار واحد تولیدی شده و قصد قاچاق محموله را به خارج از کشور دارند.
از همین رو ماجرا به قاضی طباطبایی، جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان اطلاع داده شد، مقام قضایی هم بدون فوت وقت دستور آغاز عملیات نهایی و ورود به کارخانه شناخته شده را صادر کرد.
با ورود ضربتی سربازان گمنام اداره کل اطلاعات خراسان رضوی به کارخانه، مسئولان واحد تولیدی که فکر نمی‌کردند این گونه تحت محاصره اطلاعاتی قرار گرفته باشند، مات و مبهوت در محل خشکشان زد.

انتقال محموله به اموال تملیکی
بازرسی از انبار کارخانه مورد اشاره منجر به کشف حدود ۵ هزار ظرف روغن ۵ لیتری شد که در کارتن‌هایی با پوشش عرق نعنا قرار داشت.
از سویی دیگر مقادیر زیادی کارتن خالی با عنوان درج شده عرق نعنا هم که گوشه‌ای دیگر از کارخانه دپو شده بود کشف که نشان می‌داد به احتمال زیاد این ماجرا یک رویه برای قاچاق روغن بوده است.
در ادامه از مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و دیگر کارشناسان متولی خواسته شد برای انجام دیگر مراحل مورد نیاز به کارخانه مراجعه کنند. در پایان این اقدام قابل قدردانی، محموله مکشوفه با دستور مقام قضایی به انبار اموال تملیکی منتقل شد.
براساس اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده است، این احتمال وجود دارد که تا به امروز حجم زیادی از روغن‌های خوراکی تولیدی در واحد شناخته شده به همین شیوه قاچاق و در چند روز اخیر هم دو محموله به سمت مرز حرکت کرده‌اند که شناسایی و توقیف خودروهای حامل روغن‌های خوراکی در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محموله قاچاق کشف کالای قاچاق اداره کل اطلاعات خراسان رضوی روغن های خوراکی سربازان گمنام قاچاق محموله روغن خوراکی واحد تولیدی شناخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳