Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت امنیتی مرزهای شمال غربی کشورمان اظهار داشت: در پی تحولات اخیر در مناطق شمال غربی کشورمان در فضای عمومی جامعه این گونه استنباط شد که مشکل حادی بین جمهوری آذربایجان و ایران و برخی کشورها منطقه وجود دارد اما با نمایش اقتداری که نیروهای مسلح کشورمان در مرزها داشتند پیام بسیار قاطعی به افرادی که احساس می‌کردند امکان شیطنت در منطقه را دارند مخابره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون هیچگونه تنش، درگیری و مشکل خاصی در مرزهای شمال غربی کشورمان نداریم. ضمن اینکه در چند روز اخیر هم مرز آستارا بازگشایی شد و مردم آن منطقه هم اظهار شادمانی کردند.

 نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران با مردم آذربایجان اشتراکات بسیار زیادی دارند و موقعیت‌های سرزمینی و مرزهای جغرافیایی ظاهر فیزیکی محسوب می‌شوند، در حالی که اشتراکات قومی، نژادی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بین ایران و آذربایجان هیچگاه با ممانعت مردم مواجه نخواهد شد و مردم این دو کشور همواره یکدل هستند.

علیپور گفت: مردم ایران و آذربایجان از گذشته‌های دور با یکدیگر رفت و آمد داشته و در شادی و غم یکدیگر شریک هستند و در تمامی مراسمات در کنار یکدیگر بوده‌اند. 

وی افزود: تریلی‌های ایران در مسیر نخجوان در حال تردد هستند و هیچگونه مشکلی برای آنها وجود ندارد و اوضاع در آن منطقه کاملاً عادی است ضمن اینکه رفت و آمد تریلی‌ها در ترکیه هم بدون مشکل انجام می‌شود و از مرز بازرگان حدود 800 تریلی در طول روز به سمت ترکیه رفت و آمد می‌کنند.

 نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه انتخابیه من 100 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و 200 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد و اوضاع در آن منطقه کاملاً عادی است و هیچگونه شرایط غیر عادی دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: نیروهای مسلح کشورمان در مرزهای شمال غربی کشورمان حضور داشته و ضمن دفاع از حدود و ثغور کشورمان، تحرکات عوامل خارجی را به دقت رصد می‌کنند.

23231

کد خبر 1570391

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی استان آذربایجان شرقی جمهوری آذربایجان ترکیه مجلس یازدهم شمال غربی کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل