Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:46:00 GMT

خرید عسل طبیعی از زنبورداران معتمد در سایت روستایی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۶۱۶

خرید عسل طبیعی از زنبورداران معتمد در سایت روستایی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرید عسل طبیعی همیشه یک چالش جدی برای افراد بوده است. چرا که از طرفی حجم تقلب در این بازار به شدت بالا است و از طرف دیگر متأسفانه تشخیص عسل طبیعی برای افراد عادی تقریباً غیر ممکن است.

ایران در بین چهار تولیدکننده برتر عسل در جهان قرار دارد و سالانه بیش از ۱۰۰ هزارتن عسل توسط زنبورداران کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که متأسفانه به خاطر عدم نظارت‌های دقیق، بخش زیادی از این میزان از جنس عسل تغذیه‌ای است. به این معنا که زنبور در کنار شهد گل از آب و شکر نیز تغذیه کرده است.

نکته مهم این است که تنها راه دقیق تشخیص عسل تغذیه‌ای از طبیعی و اطمینان از خرید عسل طبیعی، آزمایش آن در یک آزمایشگاه معتبر و سنجش پارامترهای مختلف آن است.

خرید مطمئن عسل طبیعی از روستایی

به طور کلی دو راه اساسی برای خرید عسل طبیعی و خام وجود دارد. یکی اینکه عسل طبیعی را از یک فروشنده و یا زنبوردار مورد اطمینان بخریم و دیگر اینکه عسل طبیعی را در یک آزمایشگاه معتبر مورد آزمایش قرار دهیم.

قطعاً هم راه اول و هم راه دوم برای همه افراد در دسترس نیست چرا که همه افراد در بین دوستان و اطرافیان خود زنبوردار مطمئنی را نمی‌شناسند و از طرفی هزینه آزمایش فاکتورهای مختلف عسل برای مصرف کننده نهایی به اندازه چند کیلو عسل است که مقرون به صرفه نیست.

روستایی برای پاسخ به همین دغدغه و مشکل افراد شکل گرفته است. روستایی یک فروشگاه آنلاین خرید عسل طبیعی است که عسل طبیعی را از زنبورداران معتمد سراسر کشور تهیه می‌کند و سپس فاکتورهای مختلف هر کدام از آنها را در یک آزمایشگاه معتبر مورد آزمایش قرار می‌دهد و تنها پس از تأیید آزمایشگاه، عسل را به همراه برگه آزمایش در سایت خود عرضه می‌کند.

مراحل کیفیت سنجی عسل در روستایی

مهمترین هدف روستایی عرضه عسل طبیعی با کیفیت و ایجاد فرهنگ مصرف عسل طبیعی در بین مردم است. به همین منظور در چرخه تأمین عسل، بسیار با وسواس عمل می‌کند تا مطمئن شود عسل کاملاً طبیعی و با کیفیت به دست افراد می‌رسد.

۱ .شناسایی زنبورداران حرفه‌ای و مورد اطمینان

عسل هر زنبورداری وارد روستایی نمی‌شود. اولین و مهمترین مرحله در فرآیند تأمین عسل در روستایی شناسایی زنبوردارن حرفه‌ای و معتمد است.

زنبوردارانی که زنبورداری شغل اصلی آنها است نه شغل دوم یا سوم و نه کسانی که از سر تفریح زنبورداری می‌کنند. چرا که زنبورداری حرفه‌ای به معنای کوچ مداوم زنبورستان به کوهستان‌ها و مناطق پرشهد، برای برداشت عسل با کیفیت است.

روستایی در انتخاب زنبورداران به چند نکته اساسی دقت می‌کند.

زنبوردار به صورت حرفه‌ای فعالیت کند و زنبورستان خود را کوچ دهد.

زنبوردار به صورت طبیعی کار کند و از شکر و سایر مواد قندی برای تغذیه زنبورها استفاده نکند.

زنبوردار از سموم دفع آفات غیر استاندارد برای از بین بردن آفات استفاده نکند.

۲. جمع‌آوری نمونه‌ها و انجام تست حسی چشایی

در این مرحله نمونه‌های زنبورداران مختلف از سراسر کشور جمع آوری می‌شود و به همراه یک متخصص و اعضای تیم روستایی از نظر طعم و بو مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این مرحله به این منظور انجام می‌گیرد که منبع اصلی شهد عسل مشخص شود و بر اساس آن نام‌گذاری شود. مثل عسل گون، عسل آویشن، عسل گشنیز، عسل فرفیون، عسل کنار، عسل چهل گیاه و...

از سوی دیگر در این مرحله بهترین طعم و عطرها انتخاب می‌شوند تا در مرحله بعد مورد آزمایش قرار بگیرند چرا که یک عسل ممکن است کاملاً طبیعی باشد اما از نظر طعم و مزه خوشایند نباشد.

۳. آزمایش عسل در یک آزمایشگاه معتبر

آخرین مرحله و یکی از اصلی‌ترین مراحل در چرخه تامین عسل روستایی آزمایش پارامترهای مختلف عسل در یک آزمایشگاه معتبر است.

در آزمایش عسل دو نکته حائز اهمیت است اول اینکه آزمایش حتماً در یک آزمایشگاه معتبر انجام شود که از دقت خوبی برخوردار باشد و دوم اینکه پارامترهای مختلف عسل مورد سنجش قرار بگیرد.

در این مرحله تمامی نمونه‌های انتخاب شده در مراحل قبل توسط روستایی به آزمایشگاه ارسال می‌شود و پارامترهای مختلف عسل مثل ساکارز، پرولین، نسبت فروکتوز به گلوکز، آنزیم دیاستاز مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا طبیعی و با کیفیت بودن آن اطمینان حاصل شود.

تمامی این مراحل فقط برای این انجام می‌شود تا در نهایت مشتری بتواند یک خرید مطمئن انجام دهد.

شیوه نگهداری عسل توسط روستایی

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام خرید عسل به آن توجه شود، شیوه نگهداری و بسته بندی عسل پیش از خرید است. چرا که ممکن است یک عسل با وجود اینکه طبیعی و با کیفیت است به خاطر شیوه نگهداری و بسته بندی که روی آن انجام شده است کیفیت خود را از دست بدهد.

به همین منظور روستایی در نگهداری و بسته بندی عسل‌های خود به موارد زیر دقت می‌کند.

عسل به صورت خام به فروش می‌رسد

تمامی عسل‌ها روستایی به صورت حرارت ندیده و تصفیه نشده و درست به همان صورتی که از کندو برداشت می‌شوند عرضه می‌شود. چرا که حرارت دادن عسل اگر چه باعث شفاف شدن عسل و جلوگیری از شکرک زدن آن می‌شود اما بسیاری از خواص عسل را نیز از بین می‌برد.

عسل در دمای مناسب و ثابت نگهداری می‌شود

همچنین تغییرات ناگهانی و زیاد باعث می‌شود که عسل به مرور کیفیت خود را از دست بدهد به همین منظور مجموعه روستایی همواره تلاش می‌کند تا عسل را به شیوه‌ای انبارداری کند که کیفیت خود را حفظ کند.

عسل در ظرف شیشه‌ای نگهداری و ارسال می‌شود

از آنجایی که عسل خاصیت اسیدی دارد بهترین ظرف برای نگهداری عسل، ظرف شیشه‌ای است. اگر چه احتمال شکستن ظرف شیشه‌ای هنگام ارسال بسیار زیاد است. اما به منظور حفظ خواص عسل، تمامی عسل‌های روستایی در ظرف شیشه به سراسرکشور ارسال می‌کند.

اگر شما هم قصد خرید عسل طبیعی و سایر محصولات زنبور عسل را دارید اما فروشنده یا زنبوردار معتمدی را نمی‌شناسید می‌توانید به سایت روستایی roustaee.com مراجعه کنید و خرید خود را ضمانت شده انجام دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5344725

منبع: مهر

کلیدواژه: عسل تولید عسل خرید آنلاین کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی استخدام فروشگاه اینترنتی تسهیلات بانکی آزمایشگاه مصالح ساختمانی گردشگری بانک قرض الحسنه رسالت معلولان بیمه شخص ثالث موبایل کنکور بانک ملت یک آزمایشگاه معتبر پارامترهای مختلف مورد آزمایش قرار خرید عسل طبیعی مختلف عسل ظرف شیشه حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه برتر چهارمین جشنواره تحقیقات برتر در حوزه سلول درمانی و سلول های بنیادی خونساز شد

به گزارش ایسنا، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر سلول های بنیادی خونساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و پژوهشکده انکولوژی، هماتولوژی و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با ارائه مقاله؛In vivo study for cytotoxicity of murine NK cell-derived exosomes against Triple-Negative mouse mode توانست رتبه نخست را کسب کند، همچنین مرکز رشد فناوری های پیشرفته درمانی و تشخیصی با ارائه مقاله؛ «تولید گوشت آزمایشگاهی جهت تغذیه حیوانات خانگی برای اولین بار در ایران» حائر رتبه دوم و سرکار خانم فاطمه سلیمیان پژوهشگر پژوهشکده سرطان معتمد با مقاله " Human Placenta Derived Mesenchymal Stem Cells Transplantation in Patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) Caused by COVID-19 (Phase I Clinical Trial):Safety profile assessment رتبه سوم را در این دوره از جشنواره کسب کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی