Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر با تاکید بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از فروپاشی در افغانستان از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات لازم را در این باره انجام دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس مشترک خبری با «انزی لوگر» وزیر خارجه اسلوونی بر ضرورت تلاش جهت جلوگیری از سقوط افغانستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن عبدالرحمان افزود که قطر خواستار اجماع بین‌المللی درباره اقدامات در رابطه با افغانستان است و با خطاب کردن طالبان به عنوان «دولت افغانستان» از آن‌ها خواست تا با تعامل با همه طرف‌ها بدون تبعیض و تضمین حقوق مردم افغانستان، بویژه زنان و دختران، تعهد خود را نشان دهند.

وزیر خارجه قطر همچنین از کشورهای جهان خواست تا در تلاش‌های بشردوستانه برای افغانستان مشارکت کنند و به جای منزوی ساختن افغان‌ها، شاهد گام‌های جدی در عرصه مبارزه با تروریسم از جانب افغانستان باشیم.

«لولوة الخاطر» دستیار وزارت خارجه قطر پیش از این گفته بود که دوحه در تماس با شرکای بین‌المللی خویش ضمن تاکید بر ضرورت تعامل با طالبان از آن‌ها می‌خواهد تا برای برسمیت شناختن دولت جدید افغانستان عجله نکنند.

طالبان: کرسی سازمان ملل حق ماست/ پروژه‌های اقلیمی از سرگرفته شودطالبان: به رسمیت نشناختن ما پیامدهایی برای جهان خواهد داشتترکمنستان: حضور طالبان در نشست‌های بین‌المللی ضرورت داردمخالفت روسیه با تشکیل مقاومت علیه طالبان در افغانستان

وی با اظهار اینکه قطر پیش از اعلام دولت موقت طالبان با آن‌ها گفت‌وگوهای مفصلی درباره ضرورت ایجاد دولت فراگیر داشت، افزود که دولت اعلام شده انتظارات را برآورده نکرد و قطر این موضوع را به صراحت با طالبان در میان گذاشته است.

الخاطر به «فارین پالیسی» گفته بود: تعامل با طالبان به معنی تایید نحوه حکومتداری یا دیگر ارزش‌های آن‌ها نیست، برای رسیدن به اهداف بسیار مهم نیاز جدی به تعامل دارد، ما می‌توانیم بدون اینکه طالبان را برسمیت بشناسیم با آن‌ها تعامل کنیم و این کاملاً امکانپذیر است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان بین المللی وزیر خارجه خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد

وزارت امور خارجه لبنان امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای درباره هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای هشدار داد که هر گونه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح منجر به وقوع فاجعه بزرگ انسانی برای بیش از یک میلیون فلسطینی آواره در این منطقه، می‌شود.

در این بیانیه آمده است که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به اجرای طرح این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینیان کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و کشورهای تأثیرگذار برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌االمللی توسط این رژیم و نیز تلاش برای حصول توافق آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت