Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلفابت که شرکت مادر گوگل است در آستانه تبدیل شدن به سومین شرکت آمریکایی است که به ارزش بازار دو تریلیون دلار دست پیدا می‌کند.

ارزش سهام شرکت آلفابت امسال تحت تاثیر بهبود هزینه برای تبلیغات دیجیتالی و رشد کسب و کار ابری، ۶۹ درصد رشد کرده است و روز پنج شنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و تنها ۲۹ میلیارد دلار با رسیدن به ارزش بازار دو تریلیون دلار فاصله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون تنها اپل و مایکروسافت در آمریکا توانسته اند به این ارزش بازار دست پیدا کنند.

آلفابت امسال در میان بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکایی از نظر میزان فروش، بهترین عملکرد را داشته است و انتظار می رود ارزش سهام این شرکت به دلیل ارزش ارزانتر و نرخ رشد بالاتر نسبت به همتایانش، رشد بیشتری پیدا کند.

پیش بینی می شود فروش شرکت آلفابت امسال ۴۰ درصد افزایش پیدا کند که سریعترین رشد در یک دهه گذشته خواهد بود و برخلاف سایر همتایان وابسته به درآمدهای تبلیغاتی مانند اسنپ و توییتر است که در خصوص درآمدشان هشدار داده اند. در کلوب غولهای فناوری، انتظار می رود مایکروسافت شاهد رشد کمتر از نیم درصدی درآمدش در سال مالی جاری باشد.

این درخشش برای آلفابت راحت و بدون ریسک نبوده است. افزایش نرخهای بهره در دو ماه گذشته، ارزش سهام فناوری را تحت فشار قرار داده و صعود سهام را با چالش روبرو کرده است. بانک مرکزی آمریکا آغاز روند تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه را اعلام کرده است که پیش از این باعث سرازیر شدن پول به سمت بازارهای سهام به خصوص سهام فناوری شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل هم در این میان با تفحص ضد انحصارطلبی روبروست. وزارت دادگستری آمریکا و گروهی از ایالتها از این شرکت به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برترش در فضای جست و جوی اینترنت شکایت کرده اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!

بورس تهران که در سال قبل، هفتمین بازار سهام بزگ خاورمیانه به شمار می‌رفت؛ در سال جاری با افزایش قابل توجه دومین بازار سهام امارات متحده عربی، یک پله نزول کرد و به هشتمین بازار سهام بزرگ خاورمیانه بدیل شد.

به گزارش اکوایران، بورس تهران به عنوان بزرگترین بازار سهام کشور، دارای ارزش بازاری برابر با مجموع ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در این بازار است. ارزش بازاری بورس تهران در سال گذشته نوسانات متعددی داشته است، ولی در اردیبهشت ماه امسال ترازی نزدیک به تراز اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ دارد. این در حالی است که ارزش دلار بازار آزاد در این مدت رشد داشته که ارزش دلاری کمتری به نسبت اردیبهشت ماه سال قبل برای بازار سهام در بر دارد.

ارزش دلاری بورس تهران با در نظر گرفتن نرخ دلار ۶۵ هزار تومانی در حال حاضر حدودا ۱۲۲ میلیارد دلار است و در صورتی که نرخ دلار بازار آزاد را ۶۰ هزار تومان فرض کنیم به ارزش دلاری ۱۳۳ میلیارد دلاری بورس تهران می‌رسیم. اردیبهشت ماه سال قبل، ارزش دلاری بازار‌های سهامی خاورمیانه به شکلی بود که بورس تهران پس از بورس شش کشور منطقه، با ۱۴۵ میلیارد دلار، هفتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رفت. در اردیبهشت ماه امسال با کاهش ارزش دلاری بازار بورس اوراق بهادار تهران و افزایش قابل توجه ارزش دلاری بازار مالی دبی که دومین بازار سهامی کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود؛ بورس تهران به رتبه هشتم جدول بزرگترین بازار‌های سهامی خاورمیانه سقوط کرد.

تداول عربستان که در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین بازار سهامی منطقه تبدیل شده است؛ با رشد نزدیک به ۱۲ درصد در ارزش دلاری خود به نسبت اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به ارزش دلاری ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد دلاری رسیده است. ارزش دلاری بورس ابوظبی نیز در این مدت ۹ درصد رشد داشته و به ۸۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

بورس تل آویو نیز در یک ساله اخیر با افزایش ارزش بازاری همراه بوده و به ارزش دلاری ۴۷۵ میلیارد دلار دست یافته است. دومین بازار سهامی امارات متحده عربی نیز با ۹۵ درصد افزایش ارزش دلاری به ارزش ۱۸۷ میلیارد دلاری دست یافته است.

بورس تهران در حال حاضر بالاتر از بازار سهام کازابلانکا و مصر، هشتمین بازار سهامی بزرگ خاورمیانه به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • سیتیزن‌ها در یک قدمی صدر / دی‌زربی در خانه گلباران شد!