Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل فضل وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج،  اظهار کرد: آتش‌نشانان این سازمان در راستای امدادرسانی بموقع به شهروندان همواره با آمادگی کامل در حفظ جان و مال همشهریان گرامی در زمان بروز حوادث تلاش می‌‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی سنندج در هفت ماهه امسال یک‌هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات را در سطح شهر انجام داده‌اند که 663 عملیات از این تعداد اطفاء حریق و 624 عملیاتمربوط به امداد و نجات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از 663 فقره عملیات اطفاء حریق صورت گرفته در هفت ماهه امسال؛ 272 فقره مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، 206 فقره مسکونی، 60 فقره خودرو و ماشین آلات، 37 مورد تجاری، 38 مورد ضایعات و زباله، 14 مورد انبار، 12 مورد اداری، تاسیسات شهری 4 مورد، صنعتی 3 مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجمعی و آموزشی یک مورد و 15 فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

نجات 184 نفر از آسانسور

وی همچنین افزود: 267 مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 184 مورد گیر کردن در آسانسور، 52 فقره تصادف، گیرکردن انگشتر 24 فقره، محبوس شدن در اماکن 14 مورد، 8 فقره سقوط در چاه و ریزش چاه، 4 مورد انفجار گاز، آبگرفتگی و سیلاب 4 فقره، 3 مورد ریزش آوار، سقوط اشیاء و اجسام 3 مورد، سقوط از ارتفاع 4 مورد، عملیات غواصی 2 مورد، برق گرفتگی یک مورد، خفگی و گازگرفتگی یک مورد و 53 فقره سایر موارد از 624  فقره عملیات انجام شده امداد و نجات بوده است.یک هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

فضل‌وزیری تصریح کرد: از یک‌هزار و 287 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات؛ 939 ماموریت در داخل محدوده شهر، 42 عملیات در خارج از محدوده و 3 مورد از ماموریت های انجام شده در محدوده روستاها بوده است.

فوت 13 شهروند سنندجی در حوادث

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در عملیات های انجام شده؛ 64 نفر از شهروندان و یک نفر از آتش‌نشانان مجروح و 13 نفر از شهروندان نیز متاسفانه فوت شده‌اند.

وی تاکید کرد: 208 نفر از همکاران تحت آموزش درون سازمانی قرار گرفته‌اند و 249 نفر نیز از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و مدارس و پیش دبستانی به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: آسانسور امداد و نجات شهروند سنندجی عملیات حریق عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات آتش نشانان یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۵:۰۰صبح ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی