Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:26:19 GMT

اعتبار اجرای طرح‌های هادی شرق هرمزگان افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۱۹۹۸

اعتبار اجرای طرح‌های هادی شرق هرمزگان افزایش یابد

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به همراه مهندس شاملو معاون بنیاد مسکن کشور از برخی روستاهای شهرستان‌های رودان و میناب بازدید به عمل آمد.

وی ادمه داد: روستاهای سکل و اسلام آباد در بخش بیکاه رودان و روستای چاه اسماعیل، گوربند، بازیاری، سنجری، دودو و رکن آباد در شهرستان میناب مورد بازدید قرار گرفتند و مشکلات مردم در حوزه بنیاد مسکن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان تصریح کرد: مهمترین مشکلات طرح شده توسط مردم شرق استان هرمزگان اجرای طرح هادی، تامین آسفالت، تداخل اراضی ملی با کشاورزی و قیمت زمین بود.

رئیسی ابراز داشت: به جهت پایین بودن شاخص های عمران روستایی در شرق هرمزگان، اجرای طرح هادی باید به میانگین استان هرمزگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات باید مبتنی بر شرایط هر منطقه اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: توان مشارکت مردم به جهت تمکن مالی در اجرای پروژه ها نسبت به غرب استان کمتر است و انتظار حمایت بیشتری از بنیاد مسکن داریم.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان تشریح کرد: بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی و کپر زدایی در روستاهای شرق استان هرمزگان موفق بوده است اما در موضوع تعیین تکلیف تداخل اراضی مسکونی مردم با اراضی ملی کار زیادی داریم و انتظار داریم در این خصوص همکاری بیشتری شود تا مشکل مردم هر چه زودتر حل شود.

رئیسی با ذکر این نکته که موضوع الحاق به محدوده یکی دیگر از درخواست های مردم است که مکرر مطالبه می‌کنند، اذعان کرد: باید به نوسازی بافت فرسوده در شرق هرمزگان توجه بیشتری شود. ارائه تسهیلات و تشویق مردم برای دریافت تسهیلات نوسازی منازل مسکونی شرق هرمزگان یکی از اقداماتی است که می‌توان در این راستا انجام داد.

وی گفت: مردمی که در بشاگرد قبل از زلزله تسهیلات مسکن دریافت کرده بودند و در زلزله منزلشان آسیب دید و مجبور به بازسازی مجدد با تسهیلات شدند. به همین جهت امروز ۲ بدهی به بانک‌ها دارند که با توجه به ضریب محرومیت بالای این منطقه انتظار می‌رود دولت مساعدت‌هایی را در این زمینه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در شهرستان بشاگرد برای احداث خانه وجود دارد، ناهمواری و کوهستانی بودن منطقه است که از بنیاد مسکن درخواست داریم نسبت به تسطیح اراضی منطقه اقدام کند.

رئیسی با ذکر این نکته که درخواست داریم اعتبار اجرای طرح‌های هادی افزایش یابد، عنوان کرد: روستای تیاب میناب به لحاظ بافت روستایی اوضاع به هم ریخته‌ای دارد و سطح آب نیز بسیار بالا است که انتظار است بنیاد مسکن جهت ساماندهی بافت این روستا پای کار بیاید.

کد خبر 5344660

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین رئیسی بنیاد مسکن مجمع نمایندگان هرمزگان طرح هادی روستایی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا گرگان بارش باران راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا استان هرمزگان شرق هرمزگان بنیاد مسکن اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد