Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه  ایرنا از اداره‌کل زندان های استان تهران، علیرضا زاکانی به منظور بررسی وضعیت رفاهی زندانیان و رفع مشکلات حوزه زندان ها،  به ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه رفت.

شهردار تهران صبح روز جمعه برای کمک به حوزه زندان و زندانبانی با همراهی عبدالله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، ناصر حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی عمرانی، سعید شاکر مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها در ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که علی رستمی مدیرکل زندان های استان تهران نیز حضور داشت، مشکلات این دو مرکز از جمله دوری و تردد کارکنان و خانواده های زندانیان، عملیات تعریض جاده و ساخت سالن ملاقات جدید، سختی آب و فرسایش های سریع سیستم های آب رسانی و موارد دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بازدید که در ادامه حضور روز پنجشنبه محمدمهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دفتر شهردار تهران و دعوت وی صورت گرفته بود، موجب آشنایی بیشتر مسئولان عالی شهر تهران با وضعیت خدماتی، رفاهی و تربیتی زندان ها شد.

شهردار تهران با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این دو مرکز گفت: لازم است با همه امکانات شهری برای حمایت از خانواده های زندانیان تلاش کنیم.

زاکانی ادامه داد: زندان جزو جدایی ناپذیر جامعه است و موجب برقراری نظم و امنیت شهروندان می شود.

وی درباره ساخت ایستگاه مترو جهت سهولت رفت و آمد خانواده های زندانیان، ایجاد ایستگاه آتش نشانی، فرهنگسرا و تصفیه خانه آب قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد شهرداری عملیات آسفالت محوطه بیرونی و داخلی ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه را به زودی انجام دهد.

زاکانی گفت: کمک‌های آموزشی و فرهنگی در اختیار زندانیان به ویژه مددجویان زن قرار خواهد گرفت.

مدیر کل زندان‌های استان تهران در حاشیه این بازدید گفت: پدیده زندان، برای جامعه خوشایند نیست ولی با کمی تامل می‌توان به این نتیجه رسید که هر جا خانواده و جامعه به وظیفه تربیتی اش عمل نکرده، یک نفر به مجموعه زندان اضافه شده است.

علی رستمی ادامه داد: اگر زندان نباشد، جامعه و اجتماع امنیت ندارد، آزاد بودن یک قاتل یا سارق موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود اما با این حال تلاش می‌شود زندان آخرین مرحله در مجازات باشد.

وی گفت: زندان نباید در مقابل کم کاری تربیتی خانواده و جامعه تنها بماند و مسئولیت اصلاح زندانی را بر دوش بکشد.

رستمی افزود: همه نهادهای شهری و اجتماعی، اندیشمندان و نیکوکاران باید به عرصه کارزار تربیتی وارد شده، زندانی را به مسیر درست زندگی هدایت نموده و وی را مورد پذیرش قرار دهند.

وی حضور مسئولان عالی شهر و استان تهران در زندان ها را نقطه آغاز تعامل سازنده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه دانست و افزود: هر چه این حضورها بیشتر باشد، مشکلات زندان‌ها حل شده، به جای دغدغه آبرسانی و دیگر امور رفاهی بر آموزش، تربیت و حرفه آموزی تمرکز خواهیم داشت.

بر اساس به این گزارش، شهردار تهران و مسئولان سازمان زندان ها به اردوگاه کاردرمانی فشافویه هم رفتند و وضعیت نگهداری معتادان متجاهر شهری و روش های درمان اعتیاد در این مرکز را بررسی کردند.

شهردار تهران در بازدید از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی ندامتگاه فشافویه که معتادان متجاهر مشغول به کار بودند، این اقدام را ارزشمند خواند و مورد تقدیر قرار داد.

برچسب‌ها علیرضا زاکانی قوه قضاییه اداره ‌کل زندان های استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا زاکانی قوه قضاییه اداره کل زندان های استان تهران علیرضا زاکانی قوه قضاییه اداره کل زندان های استان تهران کل زندان های استان تهران ندامتگاه تهران بزرگ شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به وجود ۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امید کهربایی در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه با رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هم اکنون 79 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان سمنان هستند.

نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان سمنان افزود: از این تعداد، هشت نفر زن و 71 نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان سمنان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند. 

کهربایی از آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این افراد با بدهی 30 میلیارد ریالی به همت خیران استان سمنان آزاد شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته 116 نفر زندانی با بدهی بیش از 500 میلیارد ریالی طعم آزادی را چشیدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: این زندانیان فقط با پرداخت 53 میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه آزاد شده‌اند و پیگیری برای گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از دیگر اقدامات این ستاد برای آزادی این زندانیان بود.

حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ستاد دیه این استان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ابزار امیدواری کرد تا این دست اقدامات در آینده گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و چشم‌گیر برخی استان‌ها در آزادی زندانیان تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان‌ها و همچنین بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صنعتگران و خیران استان سمنان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان تلاش بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با تأکید بر تلاش همه مسئولان ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیرعمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیرعمد در زندان باقی نمانند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند