Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا با طرح اتهاماتی علیه کشورمان در حال فشار بر دولت بایدن هستند تا دیپلماسی با ایران را کنار بگذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری -تحلیلی واشنگتن فیری بیکن، ١٧ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه ای که روز پنج شنبه به کاخ سفید ارسال شده است با ادعای اینکه ایران اخیرا علیه منافع آمریکا در سوریه حمله پهپادی انجام داده است از جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان خواستند تا دیپلماسی با تهران را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانوگذاران به رهبری برایان استیل، نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین در نامه خود بایدن را به نادیده گرفتن آنچه حملات خصمانه ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خوانده شده، متهم کرده و گفتنه اند که بایدن این کار را با هدف احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ انجام می دهد.

آنها در نامه خود با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه ایران آورده اند: در زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه شدت یافته است این اقدام، پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما مبنی بر این ارسال می‌کند که ما به برداشتن تحریم‌ها و مذاکره با بزرگ ترین کشور حامی تروریسم می‌پردازیم، در حالی که آنها به ما حمله می‌کنند.

این اعضای جمهوری خواه کنگره همچنین خطاب به بایدن نوشتند: این حمله (پهپادی) یادآوری دیگری از این است که دولت شما با اولویت‌های اشتباهی برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران تنظیم شده است. اگر ایران تمایل دارد در شرایطی که مذاکرات در حال انجام است، که این گونه رفتار کند، احترامی که آنها برای هر توافقی که حاصل شود را زمانی که جوهر آن خشک می شود، تصور کنید.

این نمایندگان در ادامه مدعی شدند که ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان آن در خاورمیانه حمله می‌کند و در عین حال، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد.

آنها در نامه خود آورده اند: این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما به تضعیف توانایی ما برای مبارزه با ایران از طریق برداشتن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد. 

برایان استیل همچنین در گفت وگو با فری بیکن درباره این نامه تصریح کرد که تمرکز دولت بایدن بر دیپلماسی با ایران اولویت های اشتباهی را برای آمریکا تعیین می کند.

وی افزود: دولت بایدن توانایی ما برای مقابله با ایران را تضعیف می کند، در حالی که تنش ها در خاورمیانه نیز افزایش می یابد. ما باید ایران را مسئول بدانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوری خواهان آمریکا جو بایدن روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد