Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که پس از اظهارات خطرناک «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه علیه الجزائر، هیچ یک از شهروندان این کشور عادی سازی روابط با پاریس را نمی پذیرند.

تبون با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه به کرامت ملت الجزایر اهانت کرد، گفت که نباید تاریخ و کرامت این ملت آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور الجزائر تاکید کرد که اظهارات ماکرون، درگیری های استعماری را احیا می کند و او را در زمره افرادی قرار می دهد که استعمارگری فرانسه را توجیه می کنند.

تبون اعلام کرد که فرانسه باید تمامی جنایتهای استعماری خود را به رسمیت بشناسد نه فقط آنچه را که بنابر گزارش «بنیامین ستورا» مورخ فرانسوی، در مدت کوتاهی اتفاق افتاده است.

شایان ذکر است روابط میان الجزایر و فرانسه اخیرا شاهد تنشهای قابل ملاحظه ای بوده است.

این تنشها در پی اظهارات «امانوئل ماکرون» بوجود آمده است، او در این اظهارات وجود ملت الجزائر را پیش از استعمار فرانسه زیر سوال برده و گفته است: نظام سیاسی و نظامی الجزائر تاریخ استمارگری فرانسه در الجزائر را براساس نفرت از فرانسه بازنویسی کرده است.

کد خبر 5344796

منبع: مهر

کلیدواژه: الجزایر فرانسه استعمار فرانسه ایالات متحده امریکا روسیه لبنان عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی جورج قرداحی فلسطین افغانستان ایران ترکیه سوریه جو بایدن اتیوپی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار به فرانسه، تاکید کرد که در صورت حضور نیروهای پاریس در مناطق جنگی اوکراین، ارتش روسیه آنها را هدف قرار خواهد داد.

زاخارووا تاکید کرد: ماکرون این لفاظی را تمایلی جهت ایجاد نوعی «ابهام راهبردی» برای روسیه، توصیف می‌کند. متاسفانه باید او را ناامید کنیم. از نظر ما شرایط مثل روز روشن است.

وی افزود: علاوه بر این، مدت‌ها پیش درباره این مساله تصمیم‌گیری کردیم. اگر فرانسوی‌ها در مناطق جنگی دیده شوند، به طور اجتناب‌ناپذیر به اهداف نیروهای مسلح روسیه بدل خواهند شد. شخصا معتقدم که پاریس همین حالا هم نشانه‌هایی دریافت کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در گفت‌وگو با اکونومیست گفت که همچنان گزینه اعزام نیرو از ناتو به اوکراین روی میز است البته این موضوع به درخواست کی‌یف بستگی دارد.

اظهارات عجیب و هماهنگ‌نشده ماکرون، نه‌تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا واکنش‌های منفی را به‌دنبال داشت و بسیاری از رهبران سیاسی اروپایی به ماکرون درباره چنین اقدامی هشدار دادند.

کد خبر 6100475

دیگر خبرها

  • نیروهای فرانسوی در اوکراین هدف مشروع ارتش روسیه خواهند بود
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس