Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فرزین رضاعی رییس داشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: آمار واکسیناسیون کرونا در استان کردستان پاین است و از این حیث کردستان جزو سه استان پایین کشور است.

رضاعی افزود: جمعیت هدف استان کردستان برای زدن واکسن کرونا یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر است که تاکنون حدود ۶۹ درصد دُز اول واکسن کرونا و ۴۰ درصد در دُز دوم را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: از روز اول شیوع کرونا در استان کردستان تاکنون ۴۲۶ هزار و ۳۵ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۲۸۷ نفر بهبود کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از لحاظ جمعیت شهری در خصوص تزریق واکسن کرونا بیجار با ۹۲ درصد در دُز اول و ۶۶ درصد در دُز دوم بیشترین استقبال و مریوان با ۵۶ درصد در دُز اول و ۲۶ درصد در دُز دوم کمترین استقبال را داشته اند.

رضاعی اعلام کرد: کل جمعیت هدف روستایی استان کردستان برای تزریق واکسن کرونا ۱۸۷ هزار نفر است که تاکنون ۵۶ درصد آن‌ها دُز اول این واکسن را دریافت کرده اند و روستا‌های دیواندره با ۸۵ درصد و مریوان با ۳۳ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین استقبال را از واکسن کرونا داشته اند.

او از دریافت ۱۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا برای استان خبر داد و گفت: دغدغه متقاضیان واکسن آسترازنکا در استان کردستان رفع شده و هر کس خواهان این واکسن است می‌تواند در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا آن را تزریق کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه شدن ۷۵ درصد از دانش آموزان استان و ۳۳ درصد مادران باردار در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۱۲۴ هزار و ۵۶۳ نفر آن‌ها دانش آموز هستند.

رضاعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بانه و دیواندره در وضعیت قرمز، سروآباد زرد و مابقی شهر‌ها در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه باشند میزان جان باختگان کرونا در استان روز به روز افزایش خواهد یافت.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کردستان تزریق واکسن استان کردستان واکسن کرونا درصد در د ز د ز اول درصد د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور