Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری ار وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در استان مرکزی راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن خیرمند پیش از ظهر امروز در جمع سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی با اشاره به فعالیت این سمن‌ها اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد زمینه‌ساز آشناکردن مردم با وظایف خود بوده و در عمل پیشگام در حقوق شهروندی هستند که می‌توانند با فراهم ساختن بسترهای لازم، نقش موثری در نهادینه کردن این امر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه حقوق شهروندی نقش تعیین کننده‌ای دارند که این موضوع به دلیل 3 ویژگی بارز غیرانتفاعی بودن، داوطلبانه و غیرسیاسی بودن مشخص شده که این سبب شده تا فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه حقوق شهروندی، فرهنگ و اخلاق شهروندی در سطح جامعه ارتقا یابد.

خیرمند تصریح کرد: ویژگی مردمی و غیرانتفاعی بودن این نهادها عاملی است تا سازمان‌های مردم نهاد واسطه مناسبی میان نهادهای دولتی و جامعه شده و مشارکت مردمی موثر در کاهش ارتکاب جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی مثمرثمر را در پی دارد.

تبیین نقش معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جرم‌زدایی پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری همه قوای کشور است 16 طرح انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین اجرا می‌شود

وی بیان کرد: با توجه به پیچیدگی مباحث حقوقی و وجود تبصره‌های خاص و بعضا پیچیده در قوانین حقوقی و کیفری و نبود تخصص برای عامه مردم در این زمینه، گاهی اوقات شاهد نارضایتی مراجعین به دستگاه قضایی و حتی بعد از اعلام رای دادگاه سخن گفتن از نبود عدالت در دستگاه قضایی است، در صورتی که این چنین ابراز نظر از روی عدم تسلط در قوانین حقوقی است.

خیرمند ادامه داد: وظیفه و انتظار از سازمان‌های مردم در زمینه حقوق شهروندی  جدا از سیاست زدگی، این است که با تکیه به دانش و تخصص خود عامه جامعه مردم را از حقوق شهروندی خود آگاه و با پیروی از حدیث "زکات دانش، نشر آن است" در آگاه سازی مردم در زمینه های حقوقی اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد: در راستای نهضت مردمی کردن پیشگیری از وقوع جرم و با توجه به ابلاغ  سند تحول قضایی و تاکید رئیس کل دادگستری استان بر این امر مهم، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم خود را راه‌اندازی کرده که شامل چندین هسته است.

خیرمند عنوان کرد: یکی از این هسته‌ها، هسته حقوق شهروندی بوده که هدف از تاسیس و ایجاد این هسته مردمی مشاوره حقوقی و شناخت درست مباحث حقوقی  به طور رایگان به مردم است.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد نباید متکی به نهادهای حکومتی و حاکمیتی باشند، بنابراین نقش دادگستری در اینجا یک نهاد هماهنگ کننده و تسهیل‌گری و نه نقش مدیریت و دخالتی بلکه یک نهاد پشتیبانی کننده و تسهیل گری است.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با همراهی مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش، کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از این پروژه‌ها بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

وی در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام تأکید کرد.

کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت احداث‌ شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

دیگر خبرها

  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان