Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، گفت:اگر جمعیت دانش آموزی در یک مدرسه به گونه‌ای است که باید گروه‌بندی شوند تا فاصله رعایت شود قطعاً آموزش ترکیبی است، اما اگر تراکم در مدرسه‌ای بالا نبود می‌توانند همه پنج روز هفته را فعالیت حضوری داشته باشند. خبرگزاری میزان-علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در این باره گفت: مدارس در دوره متوسطه دوم یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امروز فرصت بازگشت به آموزش‌های حضوری را پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همه مدارس مناطق روستایی که فعالیت‌شان را از مهرماه آغاز کرده بودند که شامل متوسطه دوم هم می‌شد این روند را ادامه می‌دهند. در مناطق شهری هم مدارسی که مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند امروز می‌توانند بازگشایی را انجام دهند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی واحد‌های آموزشی به دانش‌آموزان برای زمان‌های رفتن‌شان به مدرسه گفت:، چون شرایط متفاوتی از وضعیت عادی را در بازگشایی‌های اخیر داریم، یکی از اساسی‌ترین مسائلی که باید رعایت شود فاصله گذاری فیزیکی است؛ بنابراین ممکن است کلاس‌ها گروه‌بندی شده باشند که مستلزم آن است برخی دانش‌آموزان امروز و بخشی در روز‌های دیگر در مدرسه حضور یابند که قبلاً از سوی خود مدارس اطلاع داده شده است.

وی تاکید کرد: اگر هنوز این اطلاع رسانی از سوی مدارس انجام نشده، لزومی ندارد که دانش آموزان و والدین نگران شوند و یا به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنند. آن‌ها باید منتظر اعلام از سوی مدرسه باشند. اگر مدرسه‌ای همه فرایند‌های بازگشایی را طی کرده باشد حتماً اطلاع رسانی کرده و دانش آموزان می‌دانند که کدام روز‌ها باید به مدرسه بروند. اگر مدرسه‌ای فرایند‌ها را طی نکرده باشد دانش آموزانش همچنان در فضای مجازی مانند سابق آموزش می‌بینند تا این امکان فراهم و اطلاع‌رسانی در روز‌های آتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نکته مهم توجه به بهداشت مدارس است که اصلی‌ترین حوزه توجه مدیران مدارس خواهد بود و باید دقیق رعایت شود گفت: تهویه کلاس‌های درس و فاصله گذاری ضروری است (فضای دو متر و ۲۵ صدم سانتیمتر برای هر دانش آموز و فاصله یک و نیم متری از طرفین).

کمرئی در مصاحبه‌ای با رادیو، درباره اینکه بنابراین همچنان آموزش‌ها ترکیبی خواهند بود؟ اظهار کرد: بله، اگر جمعیت دانش آموزی در یک مدرسه به گونه‌ای است که باید گروه‌بندی شوند تا فاصله رعایت شود قطعاً آموزش ترکیبی است، اما اگر تراکم در مدرسه‌ای بالا نبود می‌توانند همه پنج روز هفته را فعالیت حضوری داشته باشند.

به گفته وی ۸۸.۸ درصد دانش آموزان تا کنون واکسن زده‌اند که البته واکسیناسیون شرط و الزام برای حضور در مدرسه نیست. بیشتر بخوانید: علت طولانی شدن تصویب لایحه رتبه بندی چیست؟
انتهای پیام/ برچسب ها: بازگشایی مدارس کمرئی واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کمرئی واکسیناسیون اطلاع رسانی دانش آموزان رعایت شود مدرسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت