Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-کرمی گفت: ایران جزو بزرگترین زیست بوم نوآوری در منطقه بوده و ارتقا چشمگیری در این حوزه داشته است.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و ریاست جمهوری با اشاره به زیست بوم فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: ایران بر اساس شاخص‌های جهانی نوآوری VII در سال ۲۰۱۴، رتبه ۱۲۰ دنیا را کسب کرد و ایران جزو بزرگترین زیست بوم نوآوری در منطقه شد و ما در سال ۲۰۲۰ از رتبه ۱۲۰ دنیا به رتبه ۱۰۷ ارتقا پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این زیست بوم، ابتدا توانمند سازی سرمایه انسانی و نیروی انسانی توسط معاونت علمی و ریاست جمهوری انجام شد ومعاونت علمی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، رشد شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، خلق راه حل‌های فناورانه برای رفع نیاز چالش‌های کشور و ارتقا نظام تامین مالی را در دستور کار قرار داده است؛ در زیست بوم معاونت علمی حدود ۶ هزار ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق وجود دارد که این ۷ حوزه خلاق و دانش بنیان منجر به اشتغال ۳۵۰ هزار نفری فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت مستقیم شده است.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و ریاست جمهوری گفت: ۷ حوزه خلاق و دانش بنیانی زیر نظر معاونت علمی است و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان گردش مالی برای کشور داشته و در حال حاضر پهنه‌های نوآوری و فناوری در کشور ما بیش از ۱ میلیون متر مربع است و ۷۰ خانه خلاق و نوآوری، ۹ کارخانه نوآوری و حدود ۱۰ هزار استارت آپ و ۱۵۰ شتاب دهنده در کشور افتتاح شده که تمامی این‌ها عناصری هستند که قبلا در زیست بوم فناوری و نوآوری نبودند.

با وجود نهادهای بسیار برای توسعه نوآوری، دانش بنیان ها همچنان در باتلاق هستند////

او ادامه داد: معاونت علمی در نمایشگاه ایران ساختش که محصولات فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق را ارائه می‌دهد، ۱۰ هزار تجهیزات آزمایشگاهی دارد، اما زمانی که این نمایشگاه را شروع کرد این محصولات به ۲۰۰ دستگاه هم نمی‌رسید که عمده آن‌ها شیشه‌های آزمایشگاهی بودند. به کمک زیست بوم فناوری و نوآوری بیش از ۲ هزار نفر از فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌های دنیا در ایران در مراکز علمی مشغول به کار هستند.

کرمی با اشاره به فارغ التحصیلانی که برای کار به ایران آمدند اظهار کرد: فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌های دنیا که برای کار کردن به ایران آمدند و مستقر هستند، بیش از ۳۰۰ استارت آپ راه اندازی کردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زیست بوم فناوری و نوآوری دانش بنیان معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید