Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوانفر فیلمساز، کارگردان و عکاس جوان ۳۶ ساله گلستانی با فیلم در میان تپه‌ها سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین فیلم جشنواره شیکاگو و سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین مستند جشنواره تووف تورنتو در بخش فیلم کوتاه را کسب کرده بود.

فیلم در میان تپه‌ها که محصول سینمای مستقل است نخستین تجربه سینمایی محمدرضا کیوانفر با مشاوره زنده‌یاد استاد عباس کیارستمی در سال ۲۰۱۹ آماده نمایش شد و تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی بوسان کره‌جنوبی، هاینیان چین، سایروس تورنتو کانادا، وزول فرانسه، گنت بلژیک، کازان روسیه، اسکرین‌پاور لندن، بارسلون اسپانیا، رینبو لندن و منا هلند و گوتنبرگ سوئد به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش اثر هنرمند گلستانی در فرانسه دوازدهمین حضور بین‌المللی این فیلم در بین هفت فیلم منتخب جشنواره شانتی فرانسه به شمار می‌آید.

داستان این فیلم سرگذشت سرباز معلمی است که به مناطق عشایرنشین اعزام‌شده و وقتی با سختی‌های زندگی عشایر آشنا می‌شود تلاش دارد مشکلات آموزش‌وپرورش در این مناطق را به تصویر بکشد.

محمدرضا کیوانفر، محسن خدابخشی، امیرشمس، الهام جلالی، سحر حسن زاده، حمیدرضا کیوانفر، مهرداد سدنی، هوتن حق شناس، امید آژیرایی، حسن مدیرروستا، حسین قورچیان، ونداد درویشیان، محمد پاسندی، محمد نسایی، صالح زنگانه و الهه نوبخت عوامل و دست اندرکاران این فیلم هستند.

این فیلمساز جوان گلستانی پس از اکران فیلمش در جشنواره بین المللی شانتی فرانسه با علاقه‌مندان فرانسوی سینمای ایران در جلسه پرسش و پاسخ به گفتگو نشست و به سوالات نشریات فرانسوی با موضوع فیلم "در میان تپه ها" و همچنین سینمای ایران گفتگو کرد.

جشنواره شانتی فرانسه با مشارکت مجموعه کاخ شانتی- بنیاد دومال و مرکز ایران و فرانسه، دفتر گردشگری شهرهای شانتی و سانلیس و سینمای الیزه این شهر از ۱۳ آبان آغاز شده و فردا به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها گرگان سینما گلستان فیلمساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان سینما گلستان گرگان سینما گلستان فیلمساز بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود را با راهبرد‌های جدید و موضوعات مختلفی که در سامانه مطرح کردیم ارسال کنند که با توجه به وعده وزیر فرهنگ که در جشنواره حقیقت مطرح کردند، در فضای تولید به لحاظ افزایش بودجه و تعداد تولید شاهد افزایش چشمگیر خواهیم بود.

حمیدی مقدم بیان‌کرد: بعد از جشنواره هفدهم حقیقت نقطه عطفی در میزان ارتباط مستند‌های جدید مرکز با مخاطبان به وجود آمد.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اظهار داشت: ما شاهد یک رشد و افزایش نمایش فیلم‌های مستند در فضای پلتفرمی و هنرتجربه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روز‌ها فیلم مستند بلندی در پلتفرم‌های مختلف در حال نمایش است و فضایی به وجود آمده است که مستند‌ها به صورت قاطعانه و با حق خودشان به عنوان بخشی از سبد فرهنگی مردم وارد پلتفرم‌ها می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟