Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراهعم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز برای بازگشایی مدارس، کاهش ۳۳ هزار تنی تولید محصولات باغی در اثر خشکسالی و سرمازدگی، قرار گرفتن هفت استاد دانشگاه زنجان در فهرست ۲درصد دانشمندان برتر جهان و نمره بالای کیفیت نان های نانوایان زنجانی از دیگر خبرهای مهم استان در هفته گذشته بود. 

حضور پرشور زنجانی‌ها در اجتماع ۱۳ آبان امسال

مردم پایتخت شورو شعور حسینی زنجان نیز همزمان با یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار با اجتماع پرشور خود درپیاده راه سبزه میدان این شهر، بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اعلام کرده و بر پاپبندی خود به آرمانهای انقلاب تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوم الله ۱۳ آبان امسال زنجان همزمان با سراسر کشور با توجه به شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی در فضای باز نه چندان سرد پاییزی با حضور اقشار مختلف مردم  به ویژه  دانش آموزان در زنجان برگزار شد.

در این اجتماع شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای "مرگ بر آمریکا و "مرگ بر اسرائیل" نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و اسراییل به نمایش گذاشتند و  بر حفظ آرمان های مقدس انقلاب اسلامی تاکید کردند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه در اجتماع ضد استکباری زنجانی ها در پیاده راه سبزه میدان این شهر با اشاره به اینکه ایران اسلامی با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب به مسیر خود ادامه می دهد و توانسته این انقلاب را به جهان معرفی کند، گفت: رمز موفقیت کشور ایستادگی در برابر ظلم و مقابله با استکبار جهانی بوده است.

حجت الاسلام غلامحسین تسخیری با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز بسیار مبارک و تاریخی برای ملت ایران است، افزود: امروز روز استکبار ستیزی و پیروزی جریان توحیدی بر جریان غربگرا است.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۳ آبان سال ۵۷  سه رویداد تاریخی شهادت دانش آموزان، تبعید امام راحل از ایران به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی ثبت شده است،  اضافه کرد: در این روز ملت هوشیار ایران اسلامی سفارت آمریکا را به عنوان لانه و مرکز جاسوسی اعلام کردند و امریکاییان رااز مملکت بیرون راندند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به تقابل ۲ جریان توحیدی، غربی و غربگرایی است، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به موضوع  دشمن شناسی اشاره کرده که در بخش بزرگی در این کتاب نورانی به این موضوع پرداخته شده است.

فرهنگ عمومی با استفاده از همه ابزارها باید اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بنابر فرمایش رهبری ضرورت دارد که فرهنگ عمومی اصلاح شود و برای این کار باید از همه ابزارها و امکانات موجود از جمله رسانه‌ها، موعظه، صاحبان قلم، فرهنگیان و همه امکانات استفاده کرد.

 حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با  اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی روز ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است، افزود: فرهنگ عمومی در قالب های مختلف از جمله همسایه داری، مردمداری، داد و ستد، زندگی اجتماعی و نوع برخورد با دیگران و رفتاری که افراد از خود نشان می دهند، تعریف می‌شود.
 وی با بیان اینکه به طور کلی رفتار مردم در جامعه به عنوان فرهنگ عمومی تلقی می شود، افزود: بیشترین دغدغه رهبر معظم انقلاب هم در خصوص فرهنگ عمومی است و  تنظیم منطقی و معقول مراودات و ارتباطات در جامعه را شامل می شود.

رییس هیات فوتبال استان زنجان انتخاب شد

نادر بلباسی با کسب اکثریت آرای ماخوذه، به مدت چهار سال سکان هدایت هیات ورزش فوتبال استان زنجان را در اختیار گرفت.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخابات هیات فوتبال استان زنجان که روز دوشنبه /۱۰ آبان/ با حضور "شهاب الدین عزیزی خادم" رییس فدراسیون این رشته ورزشی برگزار شد، بلباسی با کسب ۱۱ رای از ۲۱ رای ماخوذه به این سمت برگزیده شد.   

رییس فدراسیون فوتبال کشور  در مجمع انتخابات هیات فوتبال این استان گفت: نگاه مدرن و مترقی و همدلی و هم افزایی بر فوتبال کشور باید حاکم شود.

شهاب الدین عزیزی خادم افزود: امروز نگاه توسعه محور بر فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد و اگر در این راستا قرار نگرفته و بطور منسجم حرکت نشود در این صورت فرصت های پیش روی نیز از دست خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نگاه علمی، رویکرد جدی این فدراسیون است و انتظار می رود هیات های استانی نیز در این راستا گام بردارند، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال به منظور رشد و توسعه متوازن این رشته ورزشی در سطح کشور با تمام توان و ظرفیت، همراه و کمک کار هیات های استانی است که باید از این فرصت استفاده مطلوب و مناسبت تری شود.

عزیزی خادم با اشاره به اینکه برای ایجاد تحول در حوزه فوتبال باید از تمامی ظرفیتها، توانمندی ها و تجارب ارزشمند استفاده شود، افزود: پیروزی های غرور آفرین تیم های ملی فوتبال در طی روزهای مختلف و اخیر که انصافا تاریخی و ماندگار نیز هستند جای تبریک به جامعه ورزش کشور و ملت ایران دارد که به حتم این مهم در سایه لطف و عنایت خداوند متعال و همت و تلاش فعالان در این عرصه به ویژه مربیان و بازیکنان حاصل شد.

مدت سرپرستی شهرداری زنجان تمدید شد

 مدت سرپرستی منصور سلطان محمدی، با ۹ رای اعضای شورای شهر زنجان تمدید شد.

به گزارش ایرنا، جلسه فوق العاده رسمی و غیر علنی شورای اسلامی شهر زنجان روز پنجشنبه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری زنجان در محل سالن جلسات شورا برگزار شد و در این جلسه تا انتخاب شهردار زنجان حکم سرپرست فعلی این دستگاه تمدید شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حکم سرپرست فعلی شهرداری زنجان سه ماهه بود که با توجه به اتمام این زمان و انتخاب نشدن شهردار، مدت این حکم از سوی اعضای شورا تمدید شد.

حسین حمزه‌لوپاک اظهارداشت: سلطان محمدی پس از تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر زنجان ۱۴ مرداد سال جاری با ۶ رای اعضای شورا به مدت سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری زنجان انتخاب شده بود.

زیرساخت‌های مورد نیاز برای بازگشایی مدارس در استان زنجان فراهم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: زیرساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز جهت اجرای مطلوب پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس در این استان فراهم است.

حسن مظفری افزود: با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها در مدارس استان، همچنان در بازگشایی آنها منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم.  

وی افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکنون بالغ بر ۸۴ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و میزان دریافت کنندگان هر ۲ دُز نیز ۵۲ درصد است.  

مظفری با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش در مناطق روستایی استان به صورت حضوری است، گفت: تا کنون در این مناطق هیچ مشکلی در اثر حضوری بودن کلاس ها ایجاد نشده است.

خشکسالی و سرمازدگی ۳۳ هزار تن تولید محصولات باغی زنجان را کاهش داد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردها امسال در اثر خشکسالی و سرمازدگی میزان تولید محصولات باغی در این استان ۳۳ هزار تن نسبت به تولیدات باغی سال گذشته کاهش دارد.

مظفر یوسفی پور افزود: سال گذشته میزان تولید محصولات باغی در استان ۵۰۰ هزارو ۸۰۰ تن بود ولی میزان تولید در سال جاری ۴۷۶ هزار تن برآورد شده است.  

وی اظهار داشت: دلیل این کاهش تولید، وقوع سرمازدگی و خشکسالی است که کاهش تولید محصولاتی مثل انگور و زیتون را در استان در پی داشت.  

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از نظر توزیع استانی میزان تولید محصولات باغبانی استان زنجان در جایگاه ۱۸ کشور قرار دارد.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اجرای طرح فراز (داربستی کردن) تاکستان های این استان اشاره کرد و گفت: طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است که اجرای آن موجب افزایش کیفیت محصول، مصرف بهینه آب، کنترل آفات و بیماری ها و افزایش درآمد بهره برداران می‌شود.  

هفت استاد دانشگاه زنجان در فهرست ۲درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: در آخرین ارزیابی دانشگاه استفورد هفت عضو هیأت علمی و یک پژوهشگر دانشگاه زنجان در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

علی سپهری افزود: در آخرین ارزیابی دانشگاه استفورد بر روی داده های پایگاه استنادی اسکوپوس، دکتر علی رمضانی و دکتر محمدعلی رضوانی از اعضای هیات علمی گروه شیمی، دکتر عباس ربیعی، دکتر فرشاد مریخ بیات، دکتر اصغر طاهری و دکتر منصور اجاقی از اعضای هیأت علمی گروه مهندسی برق، دکتر امید رحمانی عضو هیات علمی گروه مکانیک و  دکتر سعید تقوی فردود، پژوهشگر پسا دکترا از دانشگاه زنجان جز  فهرست۲ درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

نان‌های زنجان در کیفیت بالای کشور قرار گرفت

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: سنگک، بربری، تافتان و لواش این استان به لحاظ کیفیت در رتبه بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت.

ولی الله زمانی افزود: بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های غلات کشور در شهریور ماه امسال، میانگین عدد کیفی انواع نان در استان از میانگین کشور بالاتر است.
وی اظهار داشت: طبق این اعلام، میانگین عدد کیفی نان کشور در شهریور ماه ۸۶.۱ بوده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس ابلاغ این مرکز، عدد کیفی بین ۹۰ تا ‭۱۰۰‬ خیلی خوب، ۸۰ تا ۸۹.۹۹ خوب، ۶۰ تا ۷۹.۹۹ متوسط و کمتر از ۶۰ نیاز به ارتقا دارد.

برچسب‌ها رئیس فدراسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان رئیس فدراسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان شهرداری زنجان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان درصد دانشمندان برتر تولید محصولات باغی استان زنجان گفت شهرداری زنجان دانشگاه زنجان شورای اسلامی هیات فوتبال میزان تولید فرهنگ عمومی زیرساخت ها شهر زنجان تمدید شد ۱۳ آبان بر اساس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: بازیکنان سپاهان وقت کشی کردند/ از عالیشاه بعید بود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویش در پایان دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: باید از بازیکنان پرسپولیس و همچنین هواداران که یار دوازدهم ما هستند، تشکر کنم. ما بهتر از حریف بودیم اما به آن چیزی که مستحق آن بودیم دست نیافتیم.

او ادامه داد: ما زمانی از بازیکنان کشورهای عربی ایراد می‌گرفتیم که وقت تلف کشی می‌کنند اما بازیکنان سپاهان از دقیقه ۵ بالغ بر ۲۰ بار خودشان را روی زمین انداختند و باعث کند شدن روند بازی شدند. متأسفانه ما نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم و کاپیتان تیم هم باید آرامش خود را حفظ می‌کرد و از عالیشاه که بازیکن باتجربه‌ای است چنین رفتاری شایسته نبود.

درویش در خصوص توهین‌هایی که از سمت هواداران سپاهان در بین دو نیمه داده شد، گفت: جالب اینجاست که آنها با وجود میهمان بودن، میزبان را مورد توهین قرار دادند. از مسئولان هم جویا شدم و آنها گفتند اولین نارنجک از سمت سپاهانی‌ها به سمت هواداران پرسپولیس انداخته شد. امیدوارم جو به شکلی باشد که احترام را فراموش نکنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد با اوسمار ویه را تصریح کرد: از او برنامه خواسته‌ایم و به ما اعلام کرد که در بازه زمانی کنونی درگیر دیدارهای باقی مانده است و به مسائل دیگر فکر نمی‌کند و اینکه گفته می‌شد تمدید قرارداد او به نتیجه دیدار با سپاهان بستگی داشت، شایعه‌ای بیش نبود. برای من واقعاً جای سوال است که چرا ۵ هفته مانده به پایان لیگ رسانه‌ها نگران تمدید قرارداد هستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بزرگان فوتبال آمدند و رفتند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس ماند. اینگونه نیست که خواهش یا تمنای کسی را کنیم. این همه بازیکن عاشق پرسپولیس هستند.

کد خبر 6094713 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • درویش: بازیکنان سپاهان وقت کشی کردند/ از عالیشاه بعید بود
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند