Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرهور مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: فصل تعمیرات واحد‌های نیروگاهی و همراه با آن در نیروگاه شهید رجایی از اواخر شهریور امسال آغاز شده که برای تسریع دستیابی به هدف کسب آمادگی، هم اکنون ۲ واحد بخاری و ۲ واحد گازی این نیروگاه به ظرفیت حدود ۸۰۰ مگاوات، به طور همزمان در دست تعمیرات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهور با اشاره به ضرورت کسب آمادگی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه برای کمک به تامین برق مورد نیاز شبکه سراسری در فصل زمستان و پیک تابستان سال آینده افزود: با توجه به رشد مصرف انرژی الکتریکی در کشور و نیاز فزاینده به تامین برق پایدار، ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی تا پایان اردیبهشت سال آینده تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای قرار می‌گیرد که هم اکنون بخشی از این فعالیت‌ها در دست اجرا است.

او اضافه کرد: در حال حاضر واحد شماره ۱ بخاری به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات برای انجام تعمیرات اساسی و واحد شماره ۴ گازی هم به منظور اجرای تعمیرات اساسی و RI، از مدار تولید خارج هستند که همراه با این فعالیت‌های تعمیراتی، واحد شماره ۱ گازی هم با هدف انجام بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل و واحد شماره ۲ بخاری نیز با توان نامی ۲۵۰ مگاوات برای انجام فعالیت بازدید دوره‌ای و تعمیر و آمادگی بویلر آن از شبکه سراسری تولید، خارج شده و از سوی متخصصان این نیروگاه تحت تعمیرات قرار دارند.

فرهور اظهار داشت: هرساله به منظورحفظ و ارتقای آمادگی واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری برق، واحد‌های سیزده گانه این شرکت متناسب با ساعت کارکرد آن ها، تحت تعمیرات قرار می‌گیرد که در این دوره هم، ۱۷ فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از نیمه دوم شهریور، آغاز و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین برق انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی واحد شماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد