Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری مشکلات ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان توسط دادگستری برطرف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دادگستری استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی با بیان اینکه بررسی و رسیدگی به مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از اولویت‌‌‌های مهم و محوری ستاد اجرایی سیاست‌‌‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی است اظهار داشت: دستگاه قضایی در حداقل سه سال اخیر یکی از مهم‌ترین بخش‌‌‌های اجرایی خود را بر برطرف کردن مشکلات واحدهای تولید استوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، تولید و به ‌تبع آن اشتغال را یکی از رئوس فعالیت‌های دستگاه قضایی دانست و بیان داشت: در راستای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی در استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تعدادی از واحدهای دارای مشکل به چرخه تولید بازگشته‌اند.

خلیل اللهی ادامه داد: بدون تردید برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی در بهبود معیشت مردم تاثیرگذار است و دستگاه قضایی خود را مکلف می‌داند در کنار واحدهای تولیدی باشد، به طوری که در ماه‌‌‌های اخیر مشکلات گوناگون واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در بیش از 50 جلسه به دقت بررسی شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که یک واحد تولیدی نیز در آذربایجان شرقی ورشکسته نشود.

خلیل اللهی اضافه کرد: در سال جاری با حمایت دستگاه قضایی در استان و همکاری دستگاه‌‌‌های مرتبط از تعطیلی و فروش تعداد 65 واحد بزرگ تولیدی و صنعتی که ورشکسته شده بودند، جلوگیری شده است که در مقایسه با سایر استان‌ها رقم بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود.

به گفته وی در راستای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی ورشکسته، دستگاه قضایی تلاش کرده تا تولید متوقف نشده و کارگری بیکار نشود، به طوری که از این محل از بیکاری یک هزار و 600 نفر کارگر در استان پیشگیری شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی احیای کارخانه‌‌‌های ورشکسته را از اقدامات این مجموعه در جهت توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان و اضافه کرد: این مجموعه با اقدامات به موقع خود مانع از فروپاشی این تعداد از واحدای تولیدی و صنعتی استان شده است و در این رابطه خود را در کنار دستگاه‌‌‌های اجرایی می‌داند.

معاون وزیر صمت: 1600 واحد تولیدی راکد در سطح کشور احیا می‌شودسرکشی از 476 واحد تولیدی سمنان در راستای رفع موانع‌ بازگشت 830 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید از ابتدای سال
خلیل اللهی گفت: دادگستری آذربایجان شرقی با ورود به موقع خود به موضوع واحدهای ورشکسته نه تنها مانع از بیکاری کارگران آنها شده است بلکه در حال حاضر برخی از این واحدها جزو صنایع موفق استان شده و علاوه بر صادرات در داخل کشور نیز مشتریان دایمی‌برای خود پیدا کرده‌اند.

وی هدف اصلی و مهم دادگستری آذربایجان شرقی و قوه قضائیه در شرایط سخت اقتصادی کنونی را  جلوگیری از بیکاری جوانان اعلام کرد و افزود: بر همین ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان‌ها تشکیل شده و با جلسات مستمر خود علاوه بر رصد آخرین شرایط واحدهای تولیدی، در صدد افزایش اشتغال هستند.

انتهای پیام/111/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی دادگستری آذربایجان شرقی واحدهای تولیدی تولیدی و صنعتی واحدهای تولید دستگاه قضایی واحد تولیدی کل دادگستری خلیل اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در دیدار چهره به چهره رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان آذربایجان شرقی رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی