Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@09:52:33 GMT

راهکار یک نماینده برای حل مشکل FATF

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۲۸۴۴

راهکار یک نماینده برای حل مشکل FATF

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین جلالی ، در واکنش به برخی از افراد و جریانات سیاسی که معتقدند عدم پیوستن ایران به FATF مانع انجام دادوستد بین‌المللی می‌شود، اظهار داشت: هیچ ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را بپذیرد و اجرا کند که ساخته و پرداخته غربی‌هاست.

وی بیان کرد: ایران باید متناسب با نیازهای خودش تعهد دهد و اگر FATF ضروری است، باید طرح‌ها و لوایح آن را خودمان تهیه و تصویب کنیم و نباید کشورهای خارجی در عرصه بین‌الملل برای ما نسخه بپیچند و ما را ملزم به اجرای آن کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً عدم الحاق ایران به FATF هیچ تاثیری در معاملات و دادوستدهای بین‌المللی کشورمان ندارد و صرفاً یک اهرم فشار است که هر از چندگاهی از سوی غربی‌ها و طرفداران آنان در داخل کشور مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی تصریح کرد: اگر برخی از افراد و جریان‌های سیاسی داخلی هنوز اصرار دارند که مشکلات کشور را به عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و یا عدم پیوستن به FATF ربط دهند، بهتر است که نسخه ایرانی این مسائل تهیه شود و ما باید خودمان در این زمینه قانون نویسی کنیم.

وی در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اصولگرایان مدافع حضور ایران در لیست FATF هستند، گفت: کسانی که این مطالب را مطرح می‌کنند، هیچ سندی برای اثبات ادعای باطل و بی پشتوانه خود ندارند و فقط به دنبال متهم کردن اصولگرایان هستند و با این اظهارات و ادعاهای دروغین خود راه به جایی نمی‌برند.

کد خبر 636084 برچسب‌ها لوایح چهارگانه fatf مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لوایح چهارگانه fatf مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند؛ به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

این سخن را با حدیثى از امام باقر (علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر؛ به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج ۲، ص ۱۳۷، ح ۱)

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور