Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محمودی در دیدار مدیر کل خدمات کنسولی فنلاند با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و ورود افراد جدید به کشور، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش میکند که شرایط بازگشت داوطلبانه پناهجویان جدید و پناهندگان به کشور خود را هموار نماید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، با آقایان پاسی تومینن مدیر کل خدمات کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند، کری کاهیلوتو سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، در خصوص تحولات اخیر کشور افغانستان و وضعیت پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست دستیار وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن اشاره به میزبانی بیش از 4 دهه ای دولت جمهوری اسلامی ایران در  ارائه خدمات به پناهندگان بیان داشت؛ ایران همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های  ناعادلانه  بدون هیچگونه تبعیضی به خیل عظیمی از پناهندگان و مهاجرین خارجی خدمات ارزشمند مختلفی در حوزه های آموزش، بهداشت، درمان و سلامت، معیشت، حرفه آموزی و اشتغال ارائه نموده است.
 ایشان افزود؛ دولت جمهوری اسلامی ایران همچنین بر خلاف برخی از کشورها که پناهندگان را در کمپ ها و اردوگاه ها اسکان داده اند، علیرغم کمک های کم و ناچیز جوامع بین المللی، توانسته است شرایط زندگی مناسبی برای پناهندگان  در کنار ایرانیان در سراسر کشور فراهم نماید.
دکتر محمودی اشاره کرد: بدون شک رسیدگی به مشکلات پناهندگان مسئولیتی خطیر و بین المللی می باشد و مسئولیت پذیری کشور های اروپایی و جوامع بین المللی مانند سازمان ملل متحد و کشور فنلاند در تقسیم منابع مالی و حمایت های همه جانبه از پناهندگان، نیز مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران می باشد.
در این دیدار، محمودی همچنین تاکید کرد: علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در میزبانی از پناهندگان پیشرو بوده است، لیکن به لحاظ حجم بالای پناهندگان فعلی و همچنین اتباع خارجی غیرمجاز در کشور و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، در این شرایط، توانایی و ظرفیت پذیرایی از  آوارگان جدید وجود ندارد بنابراین با توجه به تحولات اخیر افغانستان و برای مقابله با هجمه های احتمالی آوارگان به کشور و جلوگیری از ورود آنها به کشورهای اروپایی از جمله کشور فنلاند انتظار می رود در این زمینه به صورت جدی ورود کرده و نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز اقدام و حمایت لازم را مبذول نمایند.
 در ادامه آقای پاسی تومینن مدیر کل خدمات کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند، ضمن تشکر و قدردانی از خدمت رسانی جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان افزود؛ ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مسائل و مشکلات مربوط به پناهندگان بخصوص آوارگان و پناهجویان کشور افغانستان سریع تر حل شود.
وی همچنین  اظهار کرد: در خصوص مسائل و مشکلات مردم افغانستان، تلاش می‌کنیم که شرایط مساعدی در این کشور فراهم شود تا بتوانند به ثبات نسبی رسیده و مردم زندگی عادی خود را  داشته باشند.
آقای پاسی تومینن همچنین افزود؛ ما خیلی علاقمندیم که بتوانیم‌جهت رفع مشکلات و معضلات پناهندگان با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری های لازم را داشته باشیم.
در پایان این دیدار، اقای کری کاهیلوتو سفیر کشور فنلاند نیز در خصوص مساعدت و حمایت های مالی کشور خود به جمهوری اسلامی ایران جهت برطرف نمودن مسائل و مشکلات مربوط به پناهندگان قول داد.
گفتنی است این دیدار، چهارشنبه 12 آبان ماه 1400 در تهران در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، برگزار شد.
گالری تصاویر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه فنلاند وزارت کشور کل امور اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو