Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@07:26:06 GMT

بهبهان غرق در آب 

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۱۵۹

بهبهان غرق در آب 

اگر چه تا حدودی با این منطقه آشنایی داشتم ولی این سفر دستاوردهای علمی ارزشمندی برایم داشت. برای من که دو سه سالی است تحقیقات اکتشافی در مورد رویشگاه های گچی را آغاز کرده ام، آشنایی دقیق تر یکی از گچی ترین بخش های ایران لازم بود. 
در آخرین شب اقامتم با اتفاق دوست عزیزم آقای محمد داسمه، وکیل جوان محیط زیستی که پرونده های جنجالی و مهمی را پیگیری کرده است، به بافت قدیمی بهبهان رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از خانه های قدیمی موسوم به چهل دری که میراث فرهنگی  حفظ و در حال حاضر توسط خانم اعتبار مدیریت می شود با شنیدن درد دل های مدیر این خانه فهمیدم که بهبهان آب دارد، زیاد هم‌ دارد.

آنها مجبورند شبانه روز با پمپ‌ آب را بکشند و به فاضلاب هدایت کنند. همراهانم توضیح دادند که این‌ مشکل در بسیاری از نقاط بهبهان وجود دارد. آب تحت الارضی بسیار بالاست. مدیر این ساختمان‌ نه تنها از نفوذ آب به ساختمانی که مرتب در معرض رطوب و فروریختگی است شکایت داشت، بلکه می گفت چرا مسئولین از این آب استفاده نمی کنند. پاسخ درد دلش را می دانستم.

مسئولینی که می توانند با توجیه های عجیب ساخت سد گتوند، سد چم شیر، سد مارون، سد کوثر و صدها سد دیگر را بسازند، چرا باید گوشه چشمی به فراوانی آب در بهبهان داشته باشند تا یکی از قدیمی ترین خانه های شهر که محل جذب گردشگر است غرق در آب نشود.

ایران نه از فرط خشکسالی که از فرط خشک اندیشی مسئولانش و کارشناسانی در گرداب گردو غبار، گرداب سیل و آلودگی افتاده است که کارشان آب دزدی است. آنقدر آب دزدی بهشون مزه داده که ترجیح می دهند آب لیوان دهنی همسایه را بخورند ولی آب گوارای خود را به فاضلاب بریزند. در این درد من فرقی بین استان ها نمی گذارم، فکر می کنم همه دچار آن هستیم.

ما گرفتار بی اخلاقی شدید هستیم، بی اخلاقی که متاسفانه سخت در بدنه تکنوکرات ما ریشه دوانده و برای پول درآوردن و به یغما بردن بیت المال هر کاری می کنیم، جز کارهای ساده ای مانند استفاده از این آب زیر زمینی در شهر و یا حفظ قنات ها. ما عاشق ساخت سازه های عظیم هستیم، سازه هایی که بتوان هزاران میلیارد پول از صندوق دولت بیرون کشید و با آن سرزمین ایران را تخریب کرد.

* استاد گیاه شناسی دانشگاه تهران

کد خبر 1570454

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طبیعت کم آبی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) نحوه کاشت ساده توت فرنگی در خانه بدون آبیاری (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد (فیلم)
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم