Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از نیوز۲۴، والدین دانش آموز فرانسوی به خاطر فیلم ترسناکی که در کلاس نمایش داده شده و باعث آسیب شدید روحی فرزندشان شده درخواست غرامت کردند.

یک دختر ۱۳ ساله از پخش فیلم ترسناک «The Ring»(حلقه) در کلاس درس آسیب دیده و حالا والدین او از آموزش و پرورش ملی فرانسه ۱۱۰۰۰ یورو غرامت می خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. یک معلم فرانسوی از کالجی در رون به دانش‌آموزان سال چهارم خود فیلم ترسناک The Ring (Le Cercle) را به عنوان بخشی از فوق‌برنامه نشان داد.

به گزارش Le Progrès، یکی از دانش آموزان از دیدن فیلم آسیب دیده و والدین او این پنجشنبه در دادگاه اداری لیون ۱۱۰۰۰ یورو غرامت از آموزش و پرورش ملی فرانسه درخواست کردند. 

«حلقه» به کارگردانی گور وربینسکی آمریکایی، بازسازی یک فیلم کلاسیک ژاپنی است که داستان نوار نفرین شده‌ای را روایت می‌کند که هر کسی آن را ببیند، به قتل می‌رساند. وکیل والدین تصریح کرد که اکران این فیلم در سینماها برای سنین زیر ۱۲ سال ممنوع و برای زیر ۱۶ سال نیز توصیه نمی‌شود.

می‌توماس بناگس وکیل این خانواده گفت: این دختر مدرسه ای ۱۳ ساله پس از تماشای فیلم در کلاس، واقعاً ضربه روحی خورد. او نمی‌توانست به تنهایی تلویزیون تماشا کند. او در خانه خود محبوس شده و انزوای اجتماعی و حملات عصبی و استرس و ترس بسیار را تجربه کرده است.

وی افزود: استاد به‌خوبی می‌دانست که این یک فیلم ترسناک است، نه یک فیلم فانتزی و این موارد همه نشان دهنده مسئولیت کاملا اثبات شده مدرسه و تقصیی است که مسولیت آن مستقیما متوجه دولت است.

این موضوع باعث شد تا دختر ۱۳ ساله زیر نظر پزشک، جلسات روانشناختی و هیپنوتیزم قرار گیرد و طبق یک گواهی پزشکی که از سوی وکیل این خانواده تهیه شده، نوجوان در وضعیت «اختلال استرس پس از سانحه» قرار گرفته است. وی خسارت روحی و روانی متحمل شده را ۱۱ هزار ۳۴۲ یورو برآورد می‌کند.

فرانسه در خصوص حفاظت از حریم کودکان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و دولت این کشور تا کنون نتوانسته خواسته‌های اکثریت والدین را برآورده کند. ماه گذشته یک دادگاه فرانسوی در خصوص شکایت گسترده برای مسدود سازی سایت‌های مستهجن برای کودکان، با استناد به ویژگی های حقوقی، ادعای دو انجمن کودک را که هدف آنها محدود کردن دسترسی به برخی از بزرگترین وب سایت های پورنو در جهان بود، رد کرد.

میشل کامبوت، مدیرعامل فدراسیون شرکت‌های مخابراتی فرانسه در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفت: «باید پذیرفت که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. انجمن‌های کودکان می‌توانند برای جلوگیری از دسترسی غیرقانونی به سایت‌ها به ناظر رسانه‌ای فرانسه مراجعه کنند و اپراتورها به آسانی با دستور قاضی این کار را انجام می‌دهند.»

ساموئل کامبلز از e-Enfance، یکی از انجمن‌های کودکان، می گوید: این یک نبرد کاملاً از دست رفته نیست و ما راههای دیگر را برای محدودسازی سایت‌های پورن امتحان خواهیم کرد.

گروه‌های حامی حقوق کودکان در فرانسه با شکایت خود از شرکت‌های برتر مخابراتی این کشور، امیدوار بودند دسترسی کودکان به ۹ سایت برتر پورن را مسدود یا محدود کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: والدین یورو دانش آموز فیلم والدین دانش آموز درخواست خسارت غرامت فیلم ترسناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام و راه اندازی کرد.

این اتحادیه که اصلی‌ترین اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه به شمار می‌رود با بیان اینکه اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم در اطلاعیه خود آورده: چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود.

این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.

گوئن توماس-آلوز سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی