Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:52:32 GMT

تصمیم‌گیری در مورد نرخ بلیت هواپیما طی هفته جاری

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۲۹۱

تصمیم‌گیری در مورد نرخ بلیت هواپیما طی هفته جاری

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قیمت بلیت هواپیما در اجرای طرح ظرفیت ۶۰ درصدی رشد قیمتی نداشته است، گفت: با اجرای طرح مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت، قیمت بلیت هواپیما تغییر و افزایشی نداشت بلکه قیمت بلیت هواپیما هم‌راستا با افزایش سالیانه رشد کرده و ما طی هفته پیش رو در شورای عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت‌های بلیت هواپیما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که صورت‌های مالی ۱۱ شرکت هواپیمایی را گرفته‌ایم، افزود: عمده این شرکت‌ها که صورت‌های مالی خود را ارائه داده اند از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ بودند و ما نرخ نفرساعت را در شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهیم کرد.

آدم نژاد اظهار کرد: در حوزه هواپیمایی چند مشکل وجود دارد که یکی از این مشکلات در رابطه با قطعات هواپیماست هستند که به‌طور معمول و عادی به دلیل تحریم‌های سنگین امکان وارد کردن آنها به کشور نیست و ایرلاین‌ها به لحاظ ارز، قطعات مورد نیاز هواپیماهای خود را بسیار گران‌تر از سایر شرکت‌های هواپیمایی کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

وی یادآور شد: شرکت هواپیمایی مشکلات دیگری دارند که همه آنها را در شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ارائه نکردن کترینگ در سفرهای هوایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و در صورتی که ستاد اعلام کند شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه کترینگ هستند، ایرلاین‌ها باید هزینه ارائه نکردن کترینگ را از قیمت بلیت‌ها کسر کنند.

آدم‌نژاد در رابطه با ورود ناوگان جدید به صنعت هوایی کشور هم گفت: ورود ناوگان جدید مصوب در شورای عالی هواپیمایی است و این موضوع در این شورا مطرح شده و در رابطه با آورده و سرمایه‌های داخلی ایرلاین‌ها و ناوگان مورد نظر مطابق با استانداردهای داخلی گفتگو شده است.

آدم نژاد درباره مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان هما توضیح داد: سالیانه یک عددی معادل چند صد میلیارد تومان رقم ورودی به صندوق بازنشستگی هما بود اما در حال حاضر ورودی به صندوق بازنشستگی هما کم شده و از سوی دیگر مبلغی که باید ماهانه پرداخت کند با توجه به ناوگانی که هما در حال حاضر در اختیار دارد پاسخ‌گوی پرداخت حقوق بازنشستگان نیست.

وی ادامه داد: جداسازی صندوق گزینه خوبی نیست و ما باید در تلاش باشیم که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را با شرکت‌های دیگر همگام کنیم و با افزودن ناوگان جدید به ناوگان کارکرده، بتوانیم ایران‌ایر را از این وضعیت خارج کنیم.

آدم‌نژاد در رابطه با آخرین وضعیت ایرتاکسی هم گفت: در حال حاضر چند ایر تاکسی در حال فعالیت هستند اما با این تحریم‌ها رسیدن به اهداف مورد نظر امکان‌پذیر نیست.

وط با بیان اینکه اقتصاد حمل‌ونقل هوایی در کشور اجازه توسعه ایرتاکسی‌ها را نمی‌دهد و باید یک شرایط انگیزشی برای راه‌اندازی این تاکسی‌های هوایی فراهم کنم، گفت: راه‌اندازی تاکسی هوایی جزو پروژه‌های اولویت‌دار نیست و با وجود آن که من خودم جزو افرادی بودم که برای راه‌اندازی این پروژه تلاش کردم اما باید شرایط را بررسی کرد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور چه در حوزه نگهداری و چه در حوزه راه‌اندازی اقدامات لازم را انجام دهد اما در حال حاضر کشور به شدت به توسعه ناوگان هوایی نیاز دارد.

کد خبر 5344879

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما بلیت هواپیما وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد ایرتاکسی ویروس کرونا قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزايش شاخص بورس حجت الله عبدالملکی لایحه بودجه 1401 نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی شاخص کل بورس قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو اقتصاد روسیه سازمان بنادر و دریانوردی شورای عالی هواپیمایی بلیت هواپیما حال حاضر راه اندازی قیمت بلیت آدم نژاد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد

خوان لاپورتا مدیر باشگاه بارسلونا  در نشست خبری امروز خود گفت: ژاوی از تصمیم خود مبنی بر ترک باشگاه در پایان فصل جاری منصرف شده و یک سال دیگر نیز سرمربی بارسلونا خواهد بود.

او ادامه داد: ما سعی می‌کنیم به فرمول یک برابر یک برسیم (یک خرید در ازای یک فروش). لالیگا به ما به خاطر تلاش‌هایی که برای کاهش صورت‌حساب دستمزد انجام داده‌ایم، تبریک گفته است. در پایان فصل ما تلاش می‌کنیم، برخی از پروژه‌های اقتصادی را که روند خوبی داشته‌اند، نهایی کنیم. در نهایت با همکاری تیم مدیریت ورزشی، بهترین تصمیم‌ها را برای تابستان خواهیم گرفت و تیم خوبی را در اختیار ژاوی قرار خواهیم داد.

لاپورتا در خصوص اینکه گفته بود فصل بدون جام تبعاتی برای کادر فنی خواهد داشت ولی حالا به ژاوی اعتماد کرده است، گفت: ما فکر می‌کنیم که در این فصل علی‌رغم عدم دستیابی به اهداف، چیز‌های مثبتی در تیم دیده شد. پروژه نیاز به ثبات دارد و شاهد ظهور جوانان در تیم اصلی بودیم. من می‌بینم که اشتیاق و اعتماد به نفس تیم دست نخورده است.

پس از شکست سنگین بارسلونا برابر ویارئال با نتیجه ۵ بر ۳، ژاوی اعلام کرده بود که در پایان فصل جاری جمع آبی و اناری پوشان را ترک می‌کند و هیچ اتفاقی تصمیم او را تغییر نخواهد داد.

با وجود تمدید قرارداد ژاوی و دکو دستیارش هواداران آبی و اناری ها انتظار دارند این تیم ناکامی هایش در فصل جاری را در فصل آینده با قهرمانی جبران کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه