Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:50:20 GMT

نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۳۹۳

نرخ بیکاری آمریکا در کمترین سطح از زمان کرونا

شمار شاغلان آمریکایی از ۱۵۴ میلیون نفر فرا رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، طبق انتظارات تحلیلگران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه اکتبر باز هم کاهشی شد و رقم ۴.۶ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۲ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۲۰ ماه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.  

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با تغییری محسوس نسبت به ماه قبل به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که این رقم ۲۵۵ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۷۵۰ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.   

به گفته وزارت کار آمریکا، شمار شاغلین تا پایان این ماه با افزایش ۳۵۹ هزار نفری به ۱۵۴ میلیون و ۱۰ هزار نفر رسیده است. همچنین نرخ مشارکت با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۶۲.۱ درصد رسیده است.  

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی آمریکا تاکنون حدود سه چهارم از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.  از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.   

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۸ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا نرخ بیکاری آمریکا هزار نفر ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود