Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون کشتی ایران پس از درخواست اتحادیه جهانی کشتی برای تعویق هشت ماه رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در شهر اهواز، پیشنهادی جدیدی را در خصوص زمان این رویداد بین المللی ارائه کرد.

بر اساس پیشنهاد جدید فدراسیون کشتی ایران، جام جهانی کشتی فرنگی که قرار است 30 فروردین ماه برگزار شود به 22 یا 23 فروردین ماه سال آینده موکول می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد ایران باید به تایید اتحادیه جهانی کشتی برسید.

موضوع تعویق برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی پس از آن مطرح شد که کشورهای اروپایی به علت نزدیکی 30 فروردین ماه سال آینده (زمان برگزاری رقابت های جام جهانی) با رقابت های قهرمانی اروپا خواستار تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی به آذر ماه سال آینده شده بودند.

این درخواست را اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون کشتی ایران ارسال کرد.

فدراسیون کشتی ایران نیز در نامه ای به اتحادیه جهانی با اعلام تاریخ پیشنهادی جدید خود تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد جام جهانی کشتی در آذر ماه سال آینده برگزار شود، تیم ملی کشتی آزاد ایران نمی تواند در جام جهانی کشتی آزاد شرکت کند.

در کشتی فرنگی هشت تیم برتر پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در پاریس یعنی روسیه، ایران، ترکیه، گرجستان، آلمان، ارمنستان، مجارستان و قزاقستان حضور خواهند داشت. اما در کشتی آزاد تیم های آمریکا، روسیه، گرجستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ژاپن، کوبا و قزاقستان به ترتیب عناوین اول تا هشتم رقابت های جهانی سال 2017 را کسب کردند و قرار است این پیکارها 20 فروردین سال آینده در کشور آمریکا برگزار شود.

به نظر می رسد با توجه به انصراف یکی از کشورها و همچنین درخواست و تاکید حامی مالی برگزار کننده رقابت ها در کشور آمریکا مبنی بر ضرورت حضور تیم ایران، تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران نیز به این رقابت ها دعوت شود.

در ادامه نامه فدراسیون کشتی آمده است: در جلسه هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پاریس مقرر شده بود زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی، حداکثر یک یا دو هفته پس از برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در سال 2018 در آمریکا باشد که متاسفانه پس از این جلسه، این مصوبه در تقویم اتحادیه منعکس نشد و پس از پیگیری فدراسیون کشتی در خصوص ثبت زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در تاریخ 30 فروردین (10روز پس از جام جهانی آزاد)، موضوع تغییر زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی اروپا از سوی اتحادیه مطرح شد، اما با توجه به توضیحات حضوری نماینده فدراسیون کشتی در مقر اتحادیه، مقرر شد موضوع دوباره از سوی اتحادیه بررسی شود.

فدراسیون کشتی در این نامه تصریح کرد: پیرو استعلام از کشورهای اروپایی، کشورهایی که شرایط حضور در جام جهانی کشتی فرنگی در تاریخ پیشنهادی ایران را به دلیل تقارن با مسابقات اروپایی دارا نیستند و پیشنهاد تغییر تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی را از سی ام فروردین به دهم آذر ماه ارایه داده اند.

در این نامه تصریح شده است: کشورهای آسیایی در پنجم تا هشتم شهریور (27-30 آگوست) و سی ام مهر (20 - 28سپتامبر) بازی های آسیایی و مسابقات جهانی کشتی فرنگی را به صورت پیوسته با حد فاصل 45 روز در برنامه های خود دارند، از طرفی برگزاری جام جهانی به فاصله 40 روز بعد از پیکارهای قهرمانی جهان در مجارستان، حضور کشتی گیران مطرح تیم های ملی در این مسابقات را بدلیل تقارن با دوره ریکاوری، محدود می کند و سطح کیفی و جذابیت جام جهانی را تنزل می دهد و این وضعیت بر کشورهای آسیایی شرکت کننده در جام جهانی شامل ایران و قزاقستان که دو مسابقه سنگین بازی های آسیایی و جهانی را پشت سرگذاشته اند، تاثیر منفی دارد.

فدراسیون کشتی در نامه خود نوشت: بر این اساس پیشنهاد می شود زمان برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی به یک هفته جلوتر از زمان قبلی پیشنهاد شده از سوی ایران، تغییر کند. در واقع با این تغییر، زمان پیشنهادی جدید به دو روز بعد از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و حدود 18 روز قبل از مسابقات اروپایی منتقل می شود و به نظر می رسد کشورهای اروپایی که می توانند در جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا شرکت کنند با زمان پیشنهادی جدید برای جام جهانی کشتی فرنگی در ایران مسئله ای نخواهند داشت.

فدراسیون کشتی نوشت: تغییر تاریخ برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی و انتقال زمان برگزاری آن به آذر سال 97 ، تمامی برنامه های مسابقات ملی ایران را به ویژه برنامه مسابقات انتخابی تیم های ملی بزرگسالان را تحت الشعاع قرارداده و در صورت تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی، امکان حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی آمریکا را میسر نخواهد بود./ فدراسیون کشتی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی جام جهانی کشتی فرنگی فدراسیون کشتی ایران جام جهانی کشتی آزاد اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی پیشنهادی جدید ماه سال آینده زمان برگزاری جام جهانی تغییر زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روز‌های ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده که می‌باید، به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، محمد حسیوند پناهی

۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی، مهدی محسن نژاد، پویا ناصرپور

۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد مهدی کشتکار

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی، علی دارابی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، غلامرضا فرخی، محمدرضا مختاری

۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی فر، شاهین بداغی

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمد حسین محمودی، بهروز هدایت

۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر، مهرداد کلیوند

سرمربی: حسن رنگرز
مربیان: حسن حسین زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت پور، فرزاد ایمانعلی زاده

ماساژور: جمال حق پناه

بدنساز: دکتر بهمن میرزایی

مربی یوگا: مالک نامی

دکتر روانشناس: خسرو حمزه

سرپرست: امید شایگان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک