Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای از وزیر اقتصاد دعوت کرد تا در جمع اساتید علم اقتصاد پاسخگوی سیاست‌های دولت برای حدف ارزی ترجیحی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای از وزیر اقتصاد دعوت کرد تا در جمع اساتید علم اقتصاد پاسخگوی سیاست‌های دولت برای حدف ارزی ترجیحی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر سید احسان خاندوزی
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی سلام علیکم


با احترام و آرزوی توفیق در مسیر سخت پیشروی اصلا حکمرانی اقتصادی برای جنابعالی؛ همانگونه که مستحضر هستید و در فضای خبری کشور نیز مطرح گردیده است دولت سیزدهم در ابتدای راه خود تصمیمات جدیدی گرفته که بسیاری از آن‌ها در حوزه علم و اداره امور اقتصادی موضوعیت دارد. یکی از این طرح‌ها حذف نرخ ارز ترجیهی یا همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

شنیده‌ها حاکی از آن است در باب این موضوع دولت عزم جدی برای حذف نرخ ارز ترجیهی کرده، اما پرسش اساسی این است که آیا آثار پسینی این سیاست مورد توجه دقیق هیئت محترم دولت قرار گرفته است یا خیر؟ آیا با حذف این نرخ ارز تورم تشدید نخواهد شد؟ آیا حذف نرخ ارز ترجیهی باعث رشد قیمت اسمی نرخ ارز نخواهد شد؟ آیا شرکت‌هایی که با هزینه ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولید می‌پردازند در راستای این سیاست با افزایش هزینه و ادامه رکود مواجه نخواهند شد و آیا قیمت کالا‌ها رشد نخواهد کرد؟

تجربه شکر در سال ۹۸ و عدم شمول ارز ۴۲۰۰ تومانی برای آن نشان می‌دهد که امکان رشد قیمت‌ها و تورم وجود دارد و در وضعیت فعلی که تورم مشکلات جدی برای زندگی مردم ایران به وجود آورده و از طرفی دیگر هم همراه شدن آن با رکود این مشکلات را دو چندان کرده است. کارشناسان بسیاری از آینده این تصمیم سیاستی بیمناک هستند. از طرفی دیگر بحث‌هایی من باب افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز مخابره می‌شود که احتمالاً معاونت اقتصادی رئیس جمهور جناب آقای رضایی پیگیر آن هستند. به همین سبب است که به نظر می‌رسد دولت در پی دو سیاست همراه با شوک ارزی و شوک حامل‌های انرژی به جامعه است.

نگرانی ما از این بابت باعث شده تا شما را به نشست هم اندیشی تخصصی با دعوت از اساتید علم اقتصاد همچون دکتر درخشان، دکتر مومنی و دکتر شاکری در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی رحمة الله که شما نیز جزء خانواده این دانشکده محسوب می‌شوید دعوت نمایم. بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اعلام آمادگی می‌کند برگزاری این جلسه را برای رشد و اعتلای ایران و همچنین بررسی شفافیت سیاست‌های دولت سیزدهم در معرض عموم اساتید و دانشجویان بر عهده بگیرد.

پیشاپیش از حسن همکاری جنابعالی کمال تشکر را داریم.
بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر اقتصاد شوک ارزی افزایش قیمت حامل های انرژی حذف ارز ترجیحی بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه افزایش قیمت حامل های انرژی سیاست های دولت نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست