Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت ۲ شهرستان قرمز استان که از لحاظ ارتباطی با استان های جنوبی و شرقی کشور  اهمیت کلیدی دارد، حدود ۱۰۰ هزار نفر و سه شهرستان در حالت زرد هم همین تعداد  است.  

به گزارش روزشنبه روابط عمومی این واحد دانشگاهی دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: ابرکوه، میبد، اردکان ،بافق  و یزد هم از لحاظ شیوع کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد جمعیت استان را یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر اعلام کرد. 

به گفته سلمانی هم اکنون ۴۳۷ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۱ نفر به دلیل وخامت حال آنها در بخش مراقبت‌های ویژه(I.C.U) تحت درمان قرار دارند.

وی اظهار کرد: همچنین در شبانه روز گذشته، ۹۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند، اما نگفت، این تعداد از میان چه تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: بر اساس آمارها، استفاده از ماسک در استان ۴۸ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۵۳ درصد گزارش شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و فوت تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون حداکثری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع ضروری است.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دوم آبان ماه جاری در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته بود : تمام افرادی که واکسن کرونا دریافت می کنند، رصد می شوند و  بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکردند.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می کند و مردم نباید به شایعه در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا  توجه کنند، چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داد که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

وی افزود: ۱۰۰ سال است در ایران واکسن برای مقابله با بیماری هایی از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شد اما واکسیناسیون، یک کار علمی است. ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه ای دارد. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد واکسن کووید 19 یزد واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی واکسن کووید 19 یزد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود