Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، هفته نامه دیفنس نیوز اعلام کرد مایک راجرز و مایک ترنر، نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا (به ترتیب از آلاباما و اوهایو) در نامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا به اوکراین کمک نظامی کند و کشتی‌های جنگی خود را به دریای سیاه بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو نماینده کنگره آمریکا در نامه خود به جو بایدن، نوشتند: «با افزایش نیرو‌های نظامی روسیه در مرز اوکراین، ما از دولت شما می‌خواهیم در قالب اطلاعات و تسلیحات اقدامی فوری و سریع برای پشتیبانی از اوکراین انجام دهید. از دولت می‌خواهیم تا حجم ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین را افزایش دهد تا تهدید تهاجم مجدد نیرو‌های روسیه را مهار و منحرف کند. »

 در این نامه آمده است: «علاوه بر این، ما از شما می‌خواهیم که فورا حضور نظامی و موضع مناسب آمریکا در منطقه را در نظر بگیرید و فعالیت‌های اشتراک‌گذاری اطلاعاتی مناسب بین واشنگتن و کی‌یف را برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع،  آغاز کنید.»

پیش از این، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا از نزدیک فعالیت نیرو‌های روسیه در مرز با اوکراین را زیر نظر دارد.

سرگئی کوشلف، کاردار سفارت روسیه در واشنگتن در مصاحبه با تلویزیون بین المللی روسیه، RTVI اعلام کرد: رایزنی ها بین مسکو و واشنگتن درباره خدمات کنسولی به طور مداوم در حال انجام است. به صورت هفتگی با وزارت امور خارجه رایزنی هایی داریم و سعی می کنیم همه مسائل عملیاتی را طی گفتگوهای بین سفارت و نمایندگان دفتر روسیه وزارت امور خارجه حل کنیم.

کوشلف، همچنین گفت: روسیه علاوه بر بازگرداندن شش مرکز دیپلماتیک مصادره شده  از سوی آمریکا در چند سال گذشته،  خواستار غرامت برای تمام خسارات مالی است. این خسارات می‌تواند به هزاران دلار برسد.

وی افزود: طی چند سال گذشته، دیپلمات‌های روسی ۴۷۰ بار از دولت آمریکا خواسته‌اند تا دسترسی به تأسیسات مصادره‌ شده را فراهم کند تا فهرستی از آنها گرفته و وضعیت آنها مشخص شود.

چندی پیش، زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست آمریکا از ۵۵ دیپلمات و کارمند سفارت و کنسولگری‌های روسیه برای ترک واشنگتن اعلام کرد که هم اکنون حدود ۱۳۰ آمریکایی در روسیه مشغول به کار هستند، اما تعداد کسانی که در دفتر نمایندگی روسیه در واشنگتن و کنسولگری‌های آن در نیویورک و هیوستون کار می‌کنند، کمتر از ۲۰۰ نفر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت روسیه دولت آمریکا کنگره آمریکا دولت اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟