Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس «کمیته برق» کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: زمانی که مشترکان خانگی از امکانات ویژه استفاده کرده و مصرف آنان بسیار بالاتر از الگوی مصرف است دیگر لزومی ندارد پول برق با نرخ یارانه برای آنان محاسبه شود. پرویز محمدنژاد در گفت‌وگو با‌ میزان، با اشاره به ضرورت کاهش یارانه برق مشترکانی که بیش از الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند، گفت: بحث اصلاح الگوی مصرف سال‌ها است که در سطح کشور مطرح شده و علت اصلی آن نیز ضرورت توزیع متوازن منابع و توجه به عدالت محوری در استفاده از منابع کشور است اما متاسفانه با گذشت سالیان سال این اتفاق محقق نشد و کمیسیون انرژی در این دوره تحت عناوین مختلفی وارد کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: کمیسیون انرژی مجلس طرح مانع زدایی از صنعت برق را کلید زده که اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی خود در کمیسیون است. این طرح یک ماده کلیدی دارد که به اصلاح الگوی مصرف بازمی گردد و نگاه جامعی به این موضوع دارد. این تفکر باید در جامعه حاکم شود تا افرادی که میزان مصرف برق برای آنان اهمیتی نداشته و حتی بعضا حقوق سایر افراد را نیز درنظر نمی‌گیرند، نباید پول برق خود را با نرخ یارانه‌ای بپردازند.

رئیس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که به مشترکان خانگی برق با نرخ یارانه‌ای داده می‌شود مبنا بر این است که فرد مصارف خانگی دارد نه اینکه برای استخر و جکوزی و سایر امکانات رفاهی لوکس از این برق بیش از چهارچوب الگوی مصرف استفاده کند. زمانی که این مشترکان از این امکانات ویژه استفاده کرده و مصرف آنان بسیار بالاتر از الگوی مصرف است دیگر لزومی ندارد پول برق با نرخ یارانه برای آنان محاسبه شود. ما تعرفه خانگی را با یارانه به مردم می‌دهیم و مشترکانی که بسیار فراتر از الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند باید پول آن را بدون یارانه بپردازند.

محمدنژاد ادامه داد: در اصلاح الگوی مصرف نیز ما این موضوع را در نظر گرفته‌ایم که به عنوان یک سیاست می‌تواند در اصلاح الگوی مصرف جامعه نیز موثر باشد. این حرف همیشه گفته شده، اما متاسفانه عملیاتی نشده است. ان‌شاءالله به زودی شاهد عملیاتی شدن این موضوع بوده و الگوی مصرف جامعه با یک محور تعادلی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: مشترکان خانگی که در حد معمول مصرف داشته و متناسب با شرایط منطقه زندگی خود در چهارچوب الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند باید پول برق خود را با نرخ یارانه بپردازند، اما اینکه یک خانواده چند یخچال داشته باشد یا به جای یک کولر گازی از پنح کولر گازی استفاده کند طبیعتا معمول نیست. این مصارف غیر معمول است و حتی نشان می‌دهد که این اقشار تمکن مالی مناسبی نیز دارند پس باید پول مصرف برق خود را با نرخ غیریارانه بپردازند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برق یک پدیده زیرساختی است و در مصرف آن باید حتما الگوی صحیحی را پیش گرفت. ضمن اینکه ما امروز تراز منفی تولید داریم. این امکان باید مهیا شود تا همه مردم به صورت عادلانه به برق دسترسی داشته باشند. پایداری برق ذاتا نیازمند مدیریت مصرف است. امروز ۸۵ درصد مردم متناسب با الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند و ۱۵ درصد مابقی نیز باید مصرف خود را اصلاح کنند. هدف اصلی مدیریت مصرف است که قطعا اعمال این سیاست‌ها موثر خواهد بود.   بیشتر بخوانید: استاندار خوزستان: آسیب‌پذیری تأسیسات حیاتی باید به کمترین حد ممکن برسد

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصلاح الگوی مصرف کمیسیون انرژی الگوی مصرف نرخ یارانه باید پول پول برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:تحولات ارزی ‌و‌افرایش قیمت مواد اولیه کود شیمیایی در آغاز سال جاری این استان را با چالش های اساسی و کشاورزان را دچار تنش افزایش قیمت و  بستن بودن سامانه پایش مواد کودی برای صدور حواله کرده بود.
 وی تصریح کرد: پتروشیمی ها نیز در فروردین ماه سال جاری، تحویل سهمیه‌کود‌اوره را به این استان متوقف کرده بودند و فقط سهمیه‌کود اوره اسفند ماه سال۱۴۰۲ تحویل دادند.
  ضیائی همچنین درباره سهمیه انواع کود کشاورزی یارانه ای در سال۱۴۰۳ گفت: فعلا برای این شرکت سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته به میزان۱۸۲ هزار و۷۵۴تن شامل: کود های ازته، فسفاته و پتاسه تعریف و مشخص شده است. ‌که تاکنون ۱۲ درصد ازسهمیه ابلاغی به میزان۲۱هزار و ۹۲۴ تن تامین شده است که این رقم در سال گذشته۲۰ هزار و۸۳۸ تن، بوده است. 
  وی خاطر نشان کرد: با این وجود برای تامین کود سرک اوره نیز باکمبود مواجه نبودیم و درحال حاضر نیز بیش از دوازده هزارو۵۶۸ تن انواع کود پایه پر مصرف شامل یک هزار و ۲۲۵ تن ازته، چهار هزار و۳۹۴ تن پتاسه‌و شش هزارو۹۴۹ تن برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است‌و روانه۳۵۰ الی۴۰۰ تن کود از مبادی و پتروشیمی های و کارخانجات تولید داخل به انبار های استان حمل و تخلیه می گردد و جای هیچ گونه دغدغه و‌نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
ضیایی بصورت ‌مصداقی بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کودسوپر فسفات تریپل با قیمت ۷۱۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.
وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند