Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی ممکن است زمینه ساز ادامه رشد این ارز در ابتدای روز شنبه شود. با این حال، در ادامه روز شنبه عرضه بازارساز و احتیاط معامله گران ۲۳ روز مانده به شروع مذاکرات می‌تواند منجر به برقراری تعادل قیمتی دلار شود دیروز معامله گران در بازار پشت خطی سعی داشتند، نگاه‌ها را به سوی آینده مذاکرات هسته‌ای جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که روز پنج شنبه، توجه بیشتر بازیگران ارزی به سوی اعلام خبر شروع مذاکرات هسته‌ای بود، روز جمعه، معامله گران تلاش داشتند که این تصور را برجسته کنند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای نمی‌رسد. در واقع آن‌ها عنوان می‌کردند که شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که لغو تحریم‌ها بسیار دشوار خواهد بود. به این ترتیب، با اینکه خبر شروع مذاکرات توانست روز پنج شنبه زمینه ساز نزول دلار حتی تا محدوده ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان شود، روز جمعه، خرید‌ها در بازار پشت خطی زیاد شد و در اواخر روز اسکناس آمریکایی در حوالی محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

افزایش قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی می‌تواند زمینه ساز ادامه رشد این ارز در ابتدای روز شنبه شود. با این حال، در ادامه روز شنبه عرضه بازارساز و احتیاط معامله گران ۲۳ روز مانده به شروع مذاکرات می‌تواند منجر به برقراری تعادل قیمتی دلار شود.
توجه معامله گران ارزی به وضعیت دموکرات‌ها
دموکرات‌ها به تازگی سه دفتر عالی ایالتی در ویرجینیا را از دست داده‌اند که آقای بایدن یک سال پیش با ۱۰ درصد پیروزی در آن‌ها به دست آورد. این موضوع از آن جهت برای بازیگران ارزی اهمیت دارد که از نگاه برخی از آن ها، احیای برجام و لغو تحریم‌ها را برای دولت بایدن دشوارتر می‌کند.

از نظر این گروه، یکی از شروط ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای این است که آمریکا تضمین‌های لازم برای عدم خروج از برجام را ارایه دهد و بخش زیادی از تحریم‌ها را لغو کند. از نگاه بازیگران افزایشی، بدون تایید کنگره و جمهوری خواه‌ها دریافت چنین تضمینی دشوار خواهد بود و با توجه به احتمال برنده شدن یک جمهوری خواه در انتخابات سه سال بعد ریاست جمهوری آمریکا، تضمین دولت بایدن نیز به تنهایی ممکن است برای ایران کافی نباشد.

در چنین وضعیتی در روز جاری در صورتی که دلار به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان برود، احتمال صعود این ارز تا کانال ۲۸ هزار تومانی وجود دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دلار مذاکرات هسته ای نرخ ارز بازار برجام قیمت دلار شروع مذاکرات معامله گران گران ارزی روز شنبه پشت خطی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

هر اسکناس دلار آمریکا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش قیمت نسبت به نرخ آخرین معامله کاری قبل، به ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، به‌نرخ ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله این ارز نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.‌

دیگر خبرها

  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟