Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:57:04 GMT

نصب داربست تخصصی برای جلوگیری از ریزش طاق کسری

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۴۰۳۷

نصب داربست تخصصی برای جلوگیری از ریزش طاق کسری

به گزارش خبرنگار مهر، طاق تیسفون (طاق کسری) واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد در قرن ششم پس از میلاد ساخته شده است. این طاق بزرگترین طاق آجری جهان و بزرگترین طاق ایستاده است که تا دوران مدرن ساخته شده است. این کاخ بخشی از مجموعه کاخ‌های ساسانی است که با ارتفاع ۳۷ متر و عرض ۲۶ متر آن را به یک بنای تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنای تاریخی در حال فروپاشی مورد توجه جهانی قرار دارد اما اقدامات حفاظتی مناسبی از آن نمی‌شود ولی به تازگی بنیاد بین المللی حفاظت از میراث در مناطق درگیر (الیف) در سوئیس اعلام کرده که طاق کسری یک چالش حفاظتی بسیار مهم است و مجموعه‌ای از ریزش‌های جزئی طاق آجری در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ضرورت اقدامات تثبیت آن را نشان می‌دهد. پس از ارزیابی حفاظتی ALIPH که به درخواست وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در نوامبر ۲۰۲۰ تأمین مالی شد، این پروژه اقدامات اضطراری فوری توصیه شده را اجرا خواهد کرد.

برای جلوگیری از فروپاشی بیشتر، این پروژه دارای داربست‌های تخصصی خواهد بود که طاق را پشتیبانی می‌کند و حسگرهایی را برای نظارت بر شکاف‌های بنا نصب می‌کند. این کار توسط یک اسکن سه بعدی با وضوح بالا پشتیبانی می‌شود که توسط ALIPH تأمین می‌شود و توسط ICONEM (یک استارت آپ نوآورانه که در دیجیتالی کردن سایت‌های میراث فرهنگی در معرض خطر به صورت سه بعدی تخصص دارد) در ژانویه ۲۰۲۱ تهیه شده است. پس از تثبیت طاق، تیم‌های مختلفی طرح حفاظت کامل از این بنا را توسعه خواهند داد.

کد خبر 5342873 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: طاق کسری عراق میراث فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی یوم الله 13 آبان علیرضا زاکانی پیش بینی وضعیت هوا شهرداری منطقه 14 تهران گردشگری شهر تهران لانه جاسوسی مددجویان کمیته امداد غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درمان گیاهی ریزش مو
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد