Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های بسیاری درباره وضعیت بحرانی مهاجران و پناهجویان در مرز‌ها و اردوگاه‌های کشور‌های اروپایی منتشر می‎شوند.

خبرگزاری میزان – به تازگی برخورد قطار به ۴ مهاجر در مسیری به سمت اردوگاه «کاله» در شمال فرانسه، مرگ یک نفر و مجروح شدن ۳ نفر دیگر را درپی داشت.

یک روز پیش از این حادثه نیز یک مهاجر دیگر در کانال «مانش» در پی واژگون شدن قایق جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین قایق حامل پناهجویان در کانال «مانش» به دلیل شرایط بد جوی واژگون شدند؛ همچنین ۴۰۰ مهاجر از این حادثه جان سالم به در برده و نجات یافتند.

مهاجران در سال‌های اخیر حوادث تلخ و ناگواری را در سال‌های اخیر در برخی کشور‌های اروپایی و همچنین مرز‌های اتحادیه اروپا تجربه کرده‎اند.

به گزارش گاردین، یونان به عنوان کشوری با بیشترین میزان اقدام علیه قایق‌های پناه جویان در سال‌های اخیر شناخته شده است.

اخیرا یک کشتی حامل ۳۸۲ پناهجو در آب‌های ساحلی یونان با مشکل مواجه شده و پس از سرگردانی بسیار، گارد ساحلی یونان آن‌ها را نجات داده است.

بیشتر بخوانید: افزایش مرگ و میر مهاجران در مرز‌های اروپا شرایط مهاجران در مرز‌های اروپا

با این وجود گزارش‌ها نشان می‎دهند که این عملیات نوعی تغییر تاکتیک بوده و پیش از تلاش برای نجات، اقدام برای بازگرداندن کشتی حامل پناهجویان بوده است.

تنها پس از سرگردانی بسیار و به خطر افتادن این کشتی، گارد ساحلی یونان اقدام به نجات آن کرده است.

نزدیک‌ترین بندر تنها چند مایل با این کشتی فاصله داشته و با این وجود پناهجویان به مدت ۴ روز سرگردان بوده و دوره‌ای طولانی و غیرضروری را بدون دسترسی به هیچگونه خدمات اولیه سپری کرده‎اند.

در همین حال رسانه‌ها گزارش دادند که «لیتوانی» روند احداث دیواری فولادی را در مرز‌های خود با «بلاروس» آغاز کرده است؛ این نخستین دیوار فولادی بلند در مرزهای اتحادیه اروپا به شمار می‎رود.

اخیرا تنش‌هایی میان بلاروس و اتحادیه اروپا بر سر موضوع مهاجران و پناهجویان ایجاد شده است.

کشور‌های لهستان، لیتوانی و لتونی برای جلوگیری از ورود مهاجران به داخل مرز‌های خود، ردیف‌هایی از سیم خاردار را قرار داده‎اند.

با این وجود هفته گذشته لیتوانی احداث دیوار فولادی با ارتفاع ۳ تا ۴ متر را آغاز کرد.

لیتوانی ۱۵۲ میلیون یورو را برای ساخت ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) دیوار در مرز‌های خود تا سپتامبر سال آینده اختصاص داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا حقوق بشر اتحادیه اروپا مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان بطول ۲۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عطاء الله اکبری با بیان اینکه یکی از نگاه های ویژه و خاص دولت سیزدهم توجه به حوزه زیرساخت ها است، گفت: محور خاش سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

اکبری ادامه داد: طول کلی محور خاش سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می شود.

وی هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه ذکر کرد و گفت: توسعه بزرگراه ها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این دیار، هم اینک در اولویت برنامه های توسعه ای دولت قرار گرفته بطوری که این استان به کارگاه بزرگ راهسازی جهت برخورداری از مسیرهای مطمئن، ایمن و پرامید برای خروج این استان از بست ارتباطی به سایر نقاط کشور تبدیل شده است.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه